Zabawy z przyjaciółmi
Witam Was cieplutko
Zapraszam wszystkie Krasnale i ich Opiekunów na ćwiczenia poranne przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=OgvPBSVAQfw
Posłuchajcie wiersza Agaty Widzowskiej pt. Dzieci na Ziemi.
Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!
Inka i Zulu, Bubu, Namoko
chcą być kochane, śmiać się szeroko,
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko święta!
– Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.
Jeśli słuchaliście wiersza uważnie to z łatwością odpowiecie na pytania. Starajcie się odpowiadać zdaniami:
O jakich dzieciach była mowa w wierszu?
Na jakim kontynencie mieszka: Zulu z Afryki, Chinka Inka, Innuita Bubu, Hindus Namoko?
Czym różnią się między sobą dzieci?
Co mają ze sobą wspólnego?
Pokoloruj jeden z rysunków
Odłóż go do swojej teczki po ukończeniu pracy i poproś Mamę lub Tatę o przesłanie zdjęcia na naszą stronę facebooka.
Zabawa naśladowcza Lusterko.
Rodzic z dzieckiem stają naprzeciwko siebie. Dziecko jest lustrem, a Rodzic przegląda
się w nim. Dziecko, które jest lustrem, wykonuje takie same ruchy jak Rodzic stojący przed nim. Podczas zabawy należy zwrócić uwagę na zjawisko odbicia lustrzanego, czyli odbicia odwróconego podczas naśladowania ruchów osoby stojącej przed lustrem.
Ćwiczenie rozwijające spostrzegawczość
Karty pracy „Olek i Ada” cz.5 s. 64
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami na karcie pracy
Zabawy o charakterze matematycznym
Poznawanie narzędzi służących do pomiaru długości.
Przygotuj: linijkę, tasiemkę, tekturkę (każde o długości 50 cm). Jeżeli nie mają Państwo linijki o wskazanej długości to może być inna, w tym przypadku pozostałe przedmioty powinny być tej samej długości co linijka.
Obejrzyjcie przygotowane z Rodzicami narzędzia posłużą Wam one do pomiaru długości. Przyłóżcie je do siebie i porównajcie, czy mają one taką samą długość.
Zabawy sportowe – mierzenie odległości za pomocą narzędzi pomiarowych.
Mierzenie będzie polegało na sprawdzeniu ile razy dało się ułożyć na danym odcinku całe narzędzie pomiarowe.
Przygotuj: Piłeczkę do ping-ponga, linijkę o długości 50 cm lub innej, skakankę.
Ułóż skakankę na podłodze i ustaw się na linii wyznaczonej przez skakankę. Połóż się na brzuchu, a przed sobą ułóż piłeczkę do ping-ponga. Dmuchnij na nią tak, aby piłeczka poturlała się jak najdalej do przodu. Zmierz odległość, jaką pokonała piłeczka za pomocą linijki (proszę pomóc dziecku). Zabawę proszę powtórzyć.
Przygotuj: Tasiemkę o długości 50 cm lub innej, skakankę.
Ułóż skakankę na podłodze i ustaw się na linii wyznaczonej przez skakankę. Wykonaj z tego miejsca skok w dal. Zmierz odległość, jaką udało Ci się pokonać za pomocą tasiemki (proszę pomóc dziecku). Zabawę proszę powtórzyć.
Przygotuj: Tekturkę o długości 50 cm, skakankę.
Ustaw się na linii wyznaczonej przez rozłożoną skakankę. Postaw jak najdłuższy krok. Zmierz jego długość za pomocą tekturki. ( proszę pomóc dziecku). Zabawę proszę powtórzyć.
Gdy zabawa się skończy, porównaj przydatność narzędzi wykorzystanych do pomiaru. Którym z nich najłatwiej było Ci mierzyć odległość.
Bardzo proszę o przesłanie zdjęć lub filmiku z zabaw matematycznych.
Karty pracy „Olek i Ada” cz.5 s. 65
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami na karcie pracy.
Do zobaczenia