Wspólnie z rodzicami
Witam Was cieplutko
Zapraszam na ćwiczenia poranne:
- Zabawa orientacyjno-porządkowa Drzewa w parku.
Dziecko na przemian maszeruje i biega w różnych kierunkach przy dźwiękach tamburynu lub bębenka. Na mocne uderzenie zatrzymuje się, wyciąga ręce do góry, zastyga w bezruchu jak drzewo. - Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Robimy bukiety.
Dziecko spaceruje po pokoju, naśladuje zbieranie kwiatów i układanie z nich bukietów. - Ćwiczenie równowagi Chodzimy po wysokiej trawie.
Dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan. - Czworakowanie Wiewiórki w parku.
Maszeruje na czworakach, w różnych kierunkach, co pewien czas zatrzymuje się, wykonuje przysiad i rozgląda się dookoła. - Podskoki.
Dziecko podskakuje obunóż, w miejscu i do przodu, w rytmie ćwierćnutowym. Powtarza za opiekunem słowa: Ram, tam, tam, dużo kwiatów mam. - Marsz.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła, wyklaskując rytm wystukany przez opiekuna na bębenku lub wyklaskany.
Zabawa słowna „Lubię w domu …” – dokończ rozpoczęte zdanie.
Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Mama i Tata”.
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
Rozmowa na temat wiersza, poniższe pytania pomogą Wam konstruować wypowiedź
O jakich osobach była mowa w wierszu?
Kim dla dzieci są mama i tata?
Za co kochamy mamę i tatę?
Co robimy z rodzicami?
Za co dzieci dziękują rodzicom?
Zagadki pantomimiczne Co możemy robić wspólnie?
Przedmioty w pudle lub koszu przykrytym apaszką, np. książka, klocek, kredka itp.
Dziecko losuje przedmiot. Ruchem demonstruje czynności, które można wykonywać, wykorzystując wylosowany przedmiot. Mama lub inny Opiekun odgaduje o jaką czynność chodzi
książka – wspólne czytanie
klocek – wspólne budowanie
kredka – wspólne rysowanie
Zagadki dotykowe. Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku.
Pudełko z dwoma otworami na dłonie, lotka do badmintona, piłeczka do ping-ponga, foremka do ciasta, kostka do gry.
Dziecko wkłada dłonie do pudełka. Wybiera jeden przedmiot, słowami określa jego cechy. Następnie odgaduje nazwę przedmiotu. Wyjmuje przedmiot i podaje nazwę zabawy (lub zajęcia), w której (w którym) wykorzystuje się ten przedmiot. Zastanawia się czy bawi się z rodzicami w daną zabawę (uczestniczą w danym zajęciu) i jak często.
but sportowy – bieganie
lotka do badmintona – granie w badmintona
piłeczka do ping ponga – granie w ping-ponga
foremka do ciasta – pieczenie w kuchni
kostka do gry – granie w grę planszową
Zabawa językowa – Co lubię robić z mamą, a co – z tatą. Łączenie czasowników z rzeczownikami.
Dziecko opowiada, co najbardziej lubi robić z mamą. Formułują pełne zdania, łącząc czasownik z rzeczownikiem, np. Lubię ze swoją mamą oglądać książki, chodzić na spacery, jeździć na rowerze.
Następnie dziecko wypowiada się na temat tego, co lubi robić z tatą.
Na koniec zabawy proszę Was o przypomnienie, jakich zasad należy przestrzegać, aby wspólne zabawy były udane i bezpieczne.
Karty pracy „Olek i Ada” cz.5 s. 49, 50 i 51
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami na kartach pracy.
Nie zawsze trzeba robić wszystko samemu, czasem o wiele lepiej robić coś wspólnie, np. z rodzicami lub z rodzeństwem, albo z kolegami. Szybciej wykonujemy daną pracę, mniej się wtedy denerwujemy, a i efekt jest często lepszy. Wiadomo co dwie lub trzy głowy to nie jedna, więc i pomysłów więcej. Podczas pracy w grupie można się z kimś zaprzyjaźnić. Pamiętajcie tylko, że praca wspólna to nie to samo, co ktoś zrobi to za mnie, a poza tym trzeba najpierw porozmawiać ze sobą i ustalić co i jak to robimy i w jakiej kolejności. To bardzo ważne, by umieć czasem poprosić o pomoc. Nikt nie umie wszystkiego. O tej prawdzie nawet my dorośli często zapominamy.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygody-radusia/mobile/index.html#p=51
Do zobaczenia