Witajcie Smerfy. Mamy nadzieję, że proponowane zabawy i zadania będą dla Was ciekawe.
- Na początek zestaw ćwiczeń porannych:
https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0
- Teraz zapraszamy do obejrzenia filmiku pt: „Instrumenty muzyczne”
https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg&t=33s
Porozmawiajcie na temat obejrzanego filmu, poproście dziecko, aby wymieniło jak najwięcej zapamiętanych instrumentów.
- „Piosenki, które znamy i lubimy” – śpiew indywidualny, w duetach lub zbiorowy.
Poproście dziecko, aby przygotowało dla Was koncert – zróbcie wspólnie scenę, przygotujcie mikrofon. Zachęćcie do zaśpiewania swojej ulubionej piosenki, oczywiście po występie nagradzamy „gwiazdę” gromkimi brawami. Zachęcamy do zorganizowania wspólnego koncertu z pozostałymi członkami rodziny, będzie mnóstwo zabawy!
- „Muzyka wokół nas” – słuchanie wiersza.
Słońce chowa się za chmurką
lekko szumią w polu drzewa,
wrzawę czyni kotek z kurką,
wiatr w listowiu pięknie śpiewa.
Dźwięczne nutki na skrzypeczkach
świerszczyk też przygrywa,
ptaszki nucą je w gniazdeczkach
– tak muzyka na nie wpływa.
- „Gdzie się ukryła muzyka?” – rozmowa na temat wiersza.
Dzieci opowiadają gdzie w wierszu ukryła się muzyka.
- Tworzymy muzykę zabawa ortofoniczna:
Rodzic ponownie czyta wiersz, robiąc dłuższe pauzy, aby dziecko mogło naśladować odgłosy, które wskazuje obrazek i treść wiersza.
Słońce chowa się za chmurką lekko szumią w polu drzewa, – dziecko naśladuje szum drzew, mówią: szsz…, podnosząc ręce i kołysząc się na boki. Podobnie postępujemy z kolejnymi fragmentami wiersza.
- „Grzechotki” – wykonywanie instrumentu muzycznego.
Dzieci wkładają do pudełeczka z jajka niespodzianki kilka ziarenek grochu. Zamykają je i wydobywają dźwięk różnymi sposobami (potrząsają, turlają w dłoniach). Starają się sprawdzić, czy dźwięki zmieniają się w zależności od liczby ziarenek.
- „Kubki i kulki” – zabawa matematyczna. Dzieci pracują w parach z rodzicem. Rodzic ma kubek i 7 kulek (lub innych liczmanów: nakrętek, klocków, żołędzi itp.). Dziecko ma biały pasek i 7 innych liczmanów. Rodzic chowa pod kubkiem część liczmanów, przelicza i podaje liczbę, następnie dziecko odlicza tyle samo liczmanów i układa na pasku. Wspólnie sprawdzacie, czy zbiory mają tyle samo elementów przez łączenie liczmanów w pary.
- „Zabawy z kubkami” – zabawy ruchowe.
„Marsz z piłeczką” – dzieci odwracają kubki dnem do góry, kładą piłeczkę na denku, a następnie maszerują z kubkiem w dłoni, uważając, żeby piłeczka nie spadła.
„Odbijanki” – każde dziecko wkłada piłeczkę do kubka, podrzuca ją i próbuje złapać do kubka.
„Łap piłkę” – dziecko wkłada do kubka piłeczkę i próbuje ją przerzucić do kubka rodzica