Witajcie Kochani
Dzień dobry Misiaki
Zaczynamy od tańca . Zaproście do zabawy rodzeństwo, Rodziców
https://www.youtube.com/watch?v=HwoXD_RVETg
Uff ja jeszcze sobie nie radzę. A Wy? Jeszcze trochę poćwiczymy.
Na dzisiaj proponuje:
- ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej “Moja rodzina”
Rodzic prezentuje wiersz, powtarza treść wiersza powtórnie, a dzieci powtarzają fragment tekstu: ta, to, ti,
ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom
Piękny uśmiech, dobre serce;
wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej w świecie.
To jest właśnie moja mama!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok, tato.
Z Tobą czuję się bezpiecznie.
Kocham Ciebie właśnie za to!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Dom to miejsce wyjątkowe.
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
czyli mama, ja i tata!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham mamę, tatę, dom.
- zabawa dramowa „Zwariowany poranek”
Rodzic recytuje wiersz, a dzieci ilustrują tekst ruchem.
Idzie tata na paluszkach (dzieci idą na palcach)
cicho skrada się do łóżka (kładą place na ustach i mówią ciii)
w mamy ucho szepcze zdanie (szemrają po cichu)
– Wstawaj mamo na śniadanie (powtarzają zdanie)
Mama zrywa się z pościeli (wyciągają ręce do góry i podskakują)
gładzi włosy, łóżko ścieli (poprawiają włosy i podnoszą kołdrę)
pędzi szybko wprost do szafy (biegną)
wkłada bluzkę, tę w żyrafy (naśladują zakładanie bluzki)
Stawia czajnik na kuchence (trzymają przedmiot i stawiają go)
potem bierze mnie za ręce (robią z ramion kołyskę)
są gilgotki, jest ściskanie (wzajemnie się łaskoczą i obejmują)
plus turlanie na tapczanie (turlają się po dywanie)
Co w tym czasie robi tata? (rozkładają ręce)
Lista zajęć jest bogata parzy kawę, piecze grzanki,kładzie noże, stawia szklanki. (pokazują na palach listę czynności)
Gdy śniadanie już zjedzone, (głaszczą się po brzuchach)
mama mruga w moją stronę (mrugają jednym okiem)
Wkładaj kurtkę szybko Wiola! (wołają kogoś ręką)
Bo jedziemy do przedszkola (naśladują jazdę samochodem)
Tata krztusi się ze śmiechu (śmieją się)
Mamo, mamo dość pośpiechu! (grożą palcem)
Dopij kawę, pogłaszcz kota, (naśladują picie i głaskanie kota)
Dzisiaj przecież jest sobota! (kiwają głowami).
- rozmowa kierowana na temat czynności wykonywanych przez mamę i tatę w wierszu
– Kto występował w wierszu?
– Jakie obowiązki w domu miał tata?
– Jakie czynności wykonywała mama?
– Jakie obowiązki miała Wiola?
– Czy oprócz domowych obowiązków rodzice coś jeszcze robią?
– O tym gdzie pracują i jaki zawód wykonują wasi rodzice podpowiedzą nam różne zagadki.
- zagadki o zawodach:
Rodzic czyta zagadki, a dzieci odgadują
Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.
często w teatrze lub w filmie gra. (aktor)
Wśród świateł jaskrawych pracuje,
By potem efekty swej pracy w ciemności wydobyć
I na białych kartach kolory rozłożyć.
A potem możecie w niejednej gazecie
Podziwiać ujęcia w jego pięknych zdjęciach. (fotograf)
Jak się nazywa taki lekarz
Którego pacjent głośno szczeka? (weterynarz)
Za ladą sklepową. Sprzeda to i owo. (sprzedawca)
Kto pracuje w hełmie. Pnie się po drabinie
Kiedy syczy ogień. I gdy woda płynie? (strażak)
Nie jest kotem, a bez strachu. Chodzi po każdym dachu.
Brudne ręce ma i twarz. Ty go też zapewne znasz. (kominiarz)
Kto tnie materiał, aby z części małych
Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? (krawiec)
Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje
Bo ręką zatrzyma auta i tramwaje? (policjant)
Ktoś w białym fartuchu,
skaleczony palec nam bandażuje,
A kiedy dopada nas kaszel, syrop aplikuje. (pielęgniarka)
- rozmowa z dziećmi “Co robi moja mama? Co robi mój tata?”
Porozmawiajcie z dziećmi o pracy, jaką wykonujecie.
Miłego dnia