Witajcie Kochani
- Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Marsz dla wiosny.
Rodzice przeczytajcie wiersz i zapytajcie dzieci: Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? W jaki sposób to robiły?
Powtórzcie wiersz, a dzieci za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę także witać chciały.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nagle kogut ścieżką wąską
przybiegł za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale,
za to pieje doskonale!
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nawet kotka, choć ciut głucha,
też muzyków chce posłuchać.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
- Zabawa ruchowa inspirowana tekstem wiersza.
Dzieci ustawiają się w rzędzie, z rodzicami, idą gęsiego, recytujemy wiersz, zatrzymujemy
się, a dzieci powtarzają sylaby: gę, gę, gę, ga, ga, ga!
- Ćwiczenia oddechowe Gęsi puch.
Dzieci kładą je na wierzchu dłoni piórko wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami – starają się jak najdłużej utrzymać piórko w powietrzu
Miłego dnia