Wiosenne prace w ogrodzie
Witajcie kochane Czarodzieje:)
- Praca z obrazkiem „W ogrodzie”
Obejrzyjcie obrazek
Opowiedzcie o tym, co na nim widać:
- Co robi dziewczynka/Pani/Pan? (wskazujemy o którą osobę Nam chodzi)
- Jakie narzędzia ogrodnicze widzisz na obrazku?
- Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?
- Czy wykonywaliście kiedyś prace w ogrodzie, pomagaliście przy takich pracach?
- Czy macie przy domu ogród? U babci/dziadka?
- Jak nazywa się osoba zajmująca się pracami ogrodniczymi zawodowo?
- „Prace w ogródku” – zabawa naśladowcza.
Rodzic bądź opiekun opowiada historyjkę, którą dzieci ilustrują ruchem.
Przykładowa historyjka:
Przedszkolaki wybrały się do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw zgrabiły pozostałe po zimie liście i gałązki. Kolejno skopały ziemię, a następnie zagrabiły grządki. Do przygotowanej ziemi zasadziły cebulki kwiatowe. Mocno ugniotły ziemię, żeby cebulki dobrze się przyjęły. Następnie nosiły wodę w konewkach i podlewały zasadzone cebulki. Po wykonaniu prac dzieci zmęczone, ale zadowolone wróciły do przedszkola.
- „Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczno-słuchowa.
Spróbujcie Kochani nazwać poniższe narzędzia ogrodnicze. Podzielcie ich nazwy na sylaby .Powiedzcie, do czego są potrzebne te narzędzia w ogrodzie.
- „Narzędzia ogrodnicze” – zabawa ruchowa.
Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie piosenki „Wiosenna poleczka”, której nagranie znajduje się poniżej. Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada jedną z nazw przedmiotów poznanych w poprzedniej zabawie, a dzieci naśladują wykonywanie czynności danym narzędziem, np. kosiarka – udają, że koszą trawę, motyka – udają, że kopią ziemię, konewka – udają, że podlewają kwiaty itp. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.
Powodzenia:)