Na wiejskim podwórku
Witajcie Kochane Ekoludki 🙂
- Na początku zapraszamy do porannej gimnastyki z rodzicami –
- ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Przygotujcie lusterko i patrząc w nie wykonujcie ćwiczenia.
– „Jedziemy na wieś” – wibrujcie wargami naśladując samochód jadący na wieś.
– „Konik” – naśladujcie językiem kląskanie konika.
– „Krowa” – naśladujcie ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
– „Świnka” – wysuwajcie wargi mocno do przodu, naśladując ryjek świnki.
- Wysłuchajcie wiersza H. Bechlerowej pt. „Na podwórku”
Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.
- Odpowiedzcie na pytania:
– Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
– Jak się nazywał pies Władka?
– Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
– Co zrobiły zwierzęta?
– Co jadły zwierzęta?
- Zabawa ruchowo-naśladowcza: „W wiejskiej zagrodzie” – naśladujcie ruchem i głosem wiejskie zwierzęta występujące w wierszu.
Zapraszamy również do obejrzenia filmu edukacyjnego dla dzieci – „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi”
- „Dopowiedz i zrób”– zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu:
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
- Ekoludki rozwiążcie zagadki:
Czarne, białe i łaciate,
spotkasz je na łące latem,
nikt przed nimi nie ucieka,
dać Ci mogą dużo mleka. (krowy)
Co to za damy żyją w chlewiku?
Grube, różowe, jest ich bez liku.
Małe oczka, krótkie ryjki mają
i zawsze chrum, chrum, chrumkają (świnie)
Nie na polu, nie pod miedzą,
lecz na hali trawkę jedzą.
Wełniane kubraczki mają,
wełnę na sweterki dają. (owce)
Dumny bardzo jest z ogona,
chociaż pawia nie pokona.
Nocuje zawsze w kurniku,
rankiem pieje “Kukuryku!”. (kogut)
Wytworny jest niebywale,
czerwone nosi korale.
Gdy na drodze mu ktoś stanie,
to usłyszysz … gulgotanie. (indyk)
- „Kogo chciałbym spotkać na wiejskim podwórku?” – wykonajcie wybrane przez siebie zwierzę metodą origami z kółek jak na rysunku.
– wybierzcie zwierzę, które chcecie zrobić
– wytnijcie kółka w określonym na obrazku kolorze
– złóżcie koła tak, by można było ułożyć z nich wybrane przez Was zwierzę
– ułóżcie zwierzę na kartce i przyklejcie je
– dorysujcie lub wytnijcie i przyklejcie wokół niego trawę, kwiaty, rzekę lub staw.
Na zakończenie uzupełnijcie karty pracy “Ada i Olek” cz.4, str. 79.
Miłego dnia Ekoludki, przesyłamy buziaki 🙂