W marcu u „Krasnali”
Tematyka:
- Zwierzęta na wiejskim podwórku
- Marcowa pogoda
- Wiosenne przebudzenie
- Witaj Wiosno
- Zwierzęta z dżungli i sawanny
Dziecko:
- Rozpoznaje daną porę roku na ilustracji
- Dostrzega rytm w przyrodzie np. rytm pór roku (wiosna, lato, jesień, zima
- Rozpoznaje i nazywa niektóre zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla określonej pory roku – wiosna (np. deszcz, śnieg, mróz, mgła, burza, wiatr, tęcza, huragan itp.)
-
Stara się ubierać stosownie do warunków pogodowych
- Prowadzi okresowo kalendarz pogody korzystając z symbolicznych oznaczeń zjawisk pogodowych
- Wypowiada się na temat wyglądu poznanych zwierząt oraz jego cech charakterystycznych (poruszanie się, odżywianie, głos jaki wydaje oraz gdzie mieszka)
- Naśladuje zwierzęta w czasie zabaw, ćwiczeń
- Chętnie bierze udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych