W marcu u Krasnali
Tematyka:
- Zwierzęta z dżungli i sawanny
- Marcowa pogoda
- Wiosenne przebudzenie
- Witaj wiosno
- Zwierzęta na wiejskim podwórku
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa niektóre zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla określonej pory roku (np. deszcz, śnieg, mróz, mgła, burza, wiatr, tęcza, huragan itp.
- zna znaczenie symboli przedstawiających zjawiska pogodowe
- dobiera elementy ubioru stosownie do warunków atmosferycznych
- stara ubierać się stosownie do pogody
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta hodowlane – krowa, koń, owca, kura, gęś, kaczka, indyk, koza, królik
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta egzotyczne
- wypowiada się na temat wyglądu poznanych zwierząt oraz jego cech charakterystycznych (poruszanie się, odżywianie, głos jaki wydaje oraz gdzie mieszka)
- łączy dorosłe zwierzę z potomstwem i prawidłowo je nazywa
- naśladuje zwierzęta w czasie zabaw, ćwiczeń
- stara się zakładać buty, buty zmienne
- stara się zakładać wybrane części garderoby
- samodzielnie ubiera się i rozbiera