W ,,Ekoludkach” w marcu
Tematyka:
Zwierzęta na wiejskim podwórku.
Marcowa pogoda
Wiosenne przebudzenie
Witaj Wiosno
Zwierzęta z dżungli i sawanny.
Dziecko:
- Rozpoznaje daną porę roku na ilustracji
- Dostrzega rytm w przyrodzie np. rytm pór roku (wiosna, lato, jesień, zima
- Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku (np. wiosna – roztopy, deszcz, wiatr; zima – śnieg, mróz, szadź, szron itd.)
- Prowadzi okresowo kalendarz pogody korzystając z symbolicznych oznaczeń zjawisk pogodowych
- Wypowiada się na temat wyglądu poznanych zwierząt egzotycznych oraz z wiejskiego podwórka, ich cech charakterystycznych (poruszanie się, odżywianie, głos jaki wydaje oraz gdzie mieszka)
- Naśladuje zwierzęta w czasie zabaw, ćwiczeń
- Chętnie bierze udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych