TEATR MIEJSCE MAGICZNE
Witajcie kochane Czarodzieje 🙂
Zaczynamy 🙂
- zabawa integracyjna „Powitanie różnymi częściami ciała”
dzieci wraz z rodzicami chodzą po pokoju, na hasło rodzica „witamy się” podchodzą do siebie i dotykają się różnymi częściami ciała zgodnie z instrukcją rodzica np. witamy się palcami, łokciami, kolanami, uszami, nosami, plecami, czołami itp.
- rozwiązanie zagadki
jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczysz scenę, kurtynę ?
krzesła tam stoją rząd za rzędem, a ja tam bajkę oglądać będę. ( teatr)
- słuchanie wiersza pt: ,, Po co jest teatr?” Joanny Kulmowej.
Ta drabina to schody do nieba,
A ta miska nad schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwykły pogrzebacz,
A z garnków są chełmy rycerzy,
Ale kto w te czary nie wierzy?
To jest teatr.
A teatr jest po to, żeby wszystko było inne niż dotąd.
- rozmowa na temat przesłania wiersza:
teatr jest magicznym miejscem, tam się wszystko może zmienić, jest bardzo ciekawy, rozmaity….
- słuchanie piosenki ” Magiczne miejsce”
posłuchajcie piosenki , zatańczcie wspólnie z rodzicami
https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ
- zabawa integracyjna ,,Teatr jednego aktora czyli zagadki pantomimiczne’
rodzic proponuje dziecku- obejrzymy przedstawienie ( wystąpi w nim jeden aktor, bo jest to teatr jednego aktora, tu jest widownia, proszę wygodnie usiąść, bawimy się w teatr bez słów).
Jako pierwszy występuje rodzic- jestem aktorem i w swoim występie chcę coś przekazać
Patrz uważnie…( np. pani wchodzi do domu”: stawia torbę, odpina płaszcz, zdejmuje i wiesza go, wchodzi do łazienki, myje ręce) dziecko odgaduje, potem zmiana – dziecko pokazuje scenkę, a rodzic odgaduje
- zabawa pantomimiczna rozwijająca wyobraźnię ,, Pokaż, co umiesz!”
dziecko stoi naprzeciwko rodzica i pokazuje minkę wyrażającą różne uczucia, np: ból, złość, strach, radość, zadaniem rodzica jest odgadnąć emocje wyrażane mimiką ( potem zmiana)
po zabawie porozmawiajcie z dziećmi: jakie umiejętności musi zdobyć aktor aby dobrze odgrywał swoje role i był zrozumiany przez publiczność. ( musza odpowiedzieć , że pamięć w innym razie należy je naprowadzić na odpowiedź)
- ćwiczymy pamięć i dykcję, czyli ważne cechy aktora
można wytłumaczyć dziecku co to pamięć i dykcja , jeśli nie wie
dzieci powtarzają tekst
– Na wysokiej górze rośnie drzewo duże.
A nazywa ono się apli – papli – blite – blau.
A kto tego nie wypowie w kacie będzie stał.
– Ciocia Klocia przyniosła łakocie.
– Deszcz dzwoni o szyby.
- zabawa ruchowa „W Krainie Bajki”
rodzic mówi dziecku, że za chwilę przeniosą się w Krainę Bajki i będą zamieniać się w różne bajkowe postacie:
„Idziemy przez Bajkowy Las, zawiał czarodziejski wietrzyk i zamienił nas w ogromne Wielkoludy, a teraz w małe krasnoludki…” (kolejne postacie: wilk z „Czerwonego Kapturka”, książę jadący na koniu, kukiełka, latający smok)
dziecko bierze udział w zabawie ruchowej,wciela się w kolejne postacie z opowieści
- zabawa teatralna ” Zagraj to”
dziecko przedstawia zwierzę i stara się w nie „zmienić” ( to, które wymienia rodzic)
np. zwierzęta (pies, kot, wąż, ptak, krowa, dinozaur )
- praca plastyczna ( dla chętnych)
potrzebne będą 3 rurki do napojów, plastikowy kubek, taśma klejąca, narysowana buzia i łapki
wykonanie w link-u
https://pl.pinterest.com/pin/845058317569361094/
https://pl.pinterest.com/pin/845058317569361094/activity/tried
do poniedziałku, miłego weekendu 🙂