Święta tuż, tuż…
Witajcie kochane Misie!
Posłuchajcie wierszyka, a następnie wykonajcie polecenia.
- Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej “Na podwórku”
Rodzic recytuje wiersz, a dzieci powtarzają po nim sylaby
Gospodyni razem z dziećmi
święconkę szykuje.
O-ho, ho, ho!
O-ho, ho, ho,
jajeczka maluje.
Biega kurka po podwórku
i gdacze z radości.
– Ko, ko, ko, ko.
Ku, ku, ku, ku.
Wita wszystkich gości.
Kogut dumnie pierś wypina.
– Ko, ko, ki, ku.
Ale pięknie wyglądają
twe jajka w koszyku.
- Ćwiczenia fonacyjne “Kury na podwórku”
Dzieci powtarzają za rodzicem sylaby z wiersza: O-ho, ho, ho! Ko, ko, ko, ko! Ko, ko, ki, ku. Ku, ku, ku, ku! na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.
- Ćwiczenia oddechowe Koszyczek i jajeczka.
potrzebne będą: rysunek koszyczka dla każdego dziecka, słomki, kolorowe, małe jajka wycięte z papieru.
Dzieci otrzymują rysunek koszyczka i kolorowe, papierowe pisanki. Mają za zadanie przenieść pisanki do koszyczka za pomocą słomek. Kładą słomkę na papierowym jajku, wciągają powietrze w słomkę,
zasysając jajko, przenoszą je do koszyka.
- Ćwiczenia słownikowe” Jakie może być jajko?”
Dzieci podają określenia mówiące o tym, jakie może być jajko, np.: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe, kolorowe.
- Zabawa ruchowa “Kwoka i kurczaki”
Rodzic (kwoka) wyklaskuje rytm, dzieci (kurczaki) spacerują po podwórku, grzebią nóżką w ziemi. Gdy przestaje wyklaskiwać rytm, kurczaki szybką idą do kwoki. Następnie dziecko przejmuje rolę kwoki.
- Wykonanie pisanek
potrzebne będą: jajko ugotowane na twardo, kolorowa serwetka, białko jajka, pędzelek
Serwetki tniemy na małe kawałki i rozdzielamy poszczególne warstwy pozostawiając tylko warstwę z nadrukowanym wzorem Pojedyńcze kawałki serwetki przykładamy do jajka i smarujemy białkiem jajka używając pędzelka, ozdabiamy w ten sposób całe jajko, po wyschnięciu powstaną piękne kolorowe pisanki.
Miłej zabawy !