Plan na Marzec
Smerfy w Marcu
Tematyka: Zwierzęta na wiejskim podwórku.
Marcowa pogoda.
Wiosenne przebudzenie
Witaj wiosno
Zwierzęta z dżungli i sawanny
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta hodowlane krowa, koń, owca, kura, gęś, kaczka, indyk, koza, królik
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe – kot, pies, papuga falista, chomik, rybki akwariowe
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta egzotyczne słoń, żyrafa, małpa, tygrys
- wypowiada się na temat wyglądu poznanych zwierząt oraz jego cech charakterystycznych (poruszanie się, odżywianie, głos jaki wydaje oraz gdzie mieszka
- łączy dorosłe zwierzę z potomstwem i prawidłowo je nazywa
- naśladuje zwierzęta w czasie zabaw, ćwiczeń gimnastycznych, zabaw pantomimicznych
- samodzielnie ubiera się i rozbiera
- składa ubranie wg wskazówek nauczyciela i odkłada je na wyznaczone miejsce
- stara się dobierać ubranie stosownie do pory i okoliczności
- odwraca ubranie na prawą stron
- stara się wiązać sznurowadła
- chętnie przebywa na świeżym powietrzu biorąc udział w zabawach ruchowych, zabawach organizowanych w ogrodzie przedszkolnym
- chętnie bierze udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- reaguje na polecenia nauczyciela
- wykonuje ćwiczenia rozwijające percepcję i pamięć wzrokową:
- dobiera w pary dwa takie same obrazki,
- składa obrazki z części o różnym stopniu trudności,
- dostrzega zmiany w uprzednio oglądanym układzie elementów
- odwzorowuje układy przedmiotów.
- układa domino obrazkowe,
- tworzy kompozycje szeregowe,
- odwzorowuje kompozycje z figur geometrycznych,
- wyszukuje podobieństwa i różnice w pozornie takich samych obrazkach,
- stara się przewidzieć, co może przedstawiać obrazek na podstawie kolejno odsłanianych fragmentów,
- składa obrazek bez wzoru,