Ogródek Kasi
Witam Was cieplutko
Zapraszam wszystkie Smerfy oraz ich Opiekunów na ćwiczenia poranne przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=OgvPBSVAQfw
W ogródku Kasi – zabawy o charakterze matematycznym
(bardzo proszę rodzica lub innego opiekuna o pomoc dziecku w poniższych zadaniach, są to dla dzieci treści trudne i na podstawie moich obserwacji podczas ćwiczeń z mierzenia w sali, niektóre dzieci mają poważne trudności i wymagają pomocy)
Przygotuj: linijkę, tasiemkę, tekturkę (każde o tej samej długości). Posłużą Wam one do pomiaru długości, szerokości i wysokości. Przyłóżcie je do siebie i porównajcie, czy mają one taką samą długość. Miękki ołówek lub ustalone z rodzicem inne narzędzie pisarskie do oznaczania miejsca zakończenia pomiaru wybranym narzędziem pomiarowym.
Grządki Kasi – mierzenie długości i szerokości za pomocą narzędzi pomiarowych.
Mierzenie będzie polegało na sprawdzeniu, ile razy dało się ułożyć na danym odcinku narzędzie pomiarowe, jeśli nie udało się ułożyć całego narzędzia pomiarowego to należy ocenić jaką część wykorzystano do zmierzenia, np. 3 tekturki i połowa. Nie zapomnijcie, aby miejsce zakończenia długości tekturki (zaznaczone kreseczką) było początkiem kolejnego pomiaru – tekturkę należy położyć w tym miejscu w którym kończyła się poprzednio czyli od narysowanej przez Was kreski.
Jeżeli wybierzecie do pomiaru linijkę, to sprawdźcie jaka jest jej długość oznaczona cyfrą i pamiętajcie, by mierzyć od miejsca, w którym znajduje się na linijce kreseczka nad którą będzie cyfra 0, a nie zawsze znajduje się ona na początku linijki tylko trochę dalej. Podobna sytuacja może wystąpić na końcu linijki. W tym przypadku podczas pomiaru kreseczkę robicie nie na końcu linijki, lecz w miejscu zakończenia tej części pomiaru i z tego miejsca zaczynacie kolejny pomiar.
Zadanie 1
Kasia w swoim ogrodzie na grządce wielkości stołu w Waszym domu posiała marchew. Zmierz za pomocą wybranego przez siebie narzędzia, jaka jest długość i szerokość grządki, na której wyrośnie marchew? Zapisz pomiary.
Zadanie 2
W swoim ogrodzie Kasia posiała też kwiaty, grządka, na której to zrobiła jest jak Wasz dywan (lub dywanik np. łazienkowy albo każdy inny). Zmierz jej długość i szerokość. Zapisz pomiary.
Zadanie 3
Przyjrzyj się uważnie wykonanym przez siebie pomiarom i odpowiedz na pytania:
– Co jest większe grządka, na której wyrośnie marchewka czy ta, gdzie będą kwiaty?
– Która grządka jest dłuższa?
– Która jest krótsza?
Drzewo Kasi – mierzenie wysokości.
Zadanie 1
W ogrodzie Kasia zasadziła wiśnię jest tak wysoka jak wasza szafka. Zmierz i powiedz, jaka wysoka jest wiśnia? Zapisz pomiar.
Zadanie 2
Poproś mamę lub inną osobę, by pomogli Ci zmierzyć siebie. Zapisz pomiar. Czy Ty jesteś wyższy (wyższa), czy wiśnia Kasi?
Zadanie 3
Na jednej z grządek w ogródku Kasi wyrosły tulipany. Zobaczcie je na s.70 w Waszych kartach pracy „Olek i Ada” cz.IV. Ponumerujcie je wg wysokości od najmniejszego do największego. A potem pokolorujcie.
Zabawa ruchowa przy piosence pt. W naszym ogródeczku.
https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o
W naszym ogródeczku dz. maszerują po obwodzie koła
zrobimy porządki (3x)
Wygrabimy ścieżki dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki (bis) dz. naśladują kopanie łopatą
Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy
Potem w miękką ziemię dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka (3x)
Będą się wygrzewać dz. „wkręcają żaróweczki”
na wiosennym słonku (bis)
Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy
Spadnie ciepły deszczyk dz. naśladują palcami padający deszcz
i wszystko odmieni (3x) wzdłuż całego ciała aż do podłogi.
W naszym ogródeczku dz. rozkładają ręce wskazując grządki.
grządki zazieleni (bis)
Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy
Bawcie się dobrze i do zobaczenia