Muzyka jest wszędzie
Tematyka : Muzyka jest wszędzie.
Witajcie kochane Smerfy.
1 Muzyka wokół nas” – słuchanie wiersza.
Słońce chowa się za chmurką
lekko szumią w polu drzewa,
wrzawę czyni kotek z kurką,
wiatr w listowiu pięknie śpiewa.
Dźwięczne nutki na skrzypeczkach
świerszczyk też przygrywa,
ptaszki nucą je w gniazdeczkach
– tak muzyka na nie wpływa.
„Gdzie się ukryła muzyka?” – rozmowa na temat wiersza.
Dzieci opowiadają gdzie w wierszu ukryła się muzyka, rodzic pomaga pokazując obrazki: drzewo – szum liści, kotek i kurka – odgłosy zwierząt, świerszczyk – cykanie, ptaszki – ćwierkanie.
„Gdzie możemy znaleźć muzykę?” – swobodne wypowiedzi dzieci.
- „Z muzyką jest weselej” – zabawa muzyczno – ruchowa.
Każde dziecko otrzymuje gazetę. Wykonuje ruchy do muzyki naśladując rodzica. Do dowolnie wybranej muzyki.
- Zabawy przy piosence „Przedszkolna orkiestra”
- Zabawa z elementami dramy „Jakim jestem instrumentem”
Dziecko opowiada o sobie, jak o instrumencie a rodzice – domownicy odgadują nazwe tego instrumentu.
- „Muzykanci” – ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Joanny Myślińskiej.
Muzykantów każdy zna
li-li-la, li-li-la,
jest nim świerszcz i jestem ja
li-li-la, li-li-la.
Dziś na palcach sobie gram,
pa-ram-pam, pa-ram-pam,
bo paluszki zdolne mam
pa-ram-pam, pa-ram-pam.
Wietrzyk psotnik także gra
szu-szu-sza, szu-szu-sza,
gdy po polach sobie gna.
szu-szu-sza, szu-szu-sza.
A po południu
Kolorowe grzechotki -wykonanie instrumentu perkusyjnego.
Sposobów na wykonanie grzechotki jest mnóstwo. Można wykorzystać pojemniki po jogurcie lub jajko po kinder niespodziance. Oprócz grzechotek można wykonać inne instrumenty i wcale nie potrzeba nam nic specjalnego, bo większość z potrzebnych rzeczy macie w domu. Koniecznie pochwalcie się efektem!