MISIE, KRASNALE, CZARODZIEJE
WITAJCIE MALUSZKI
Temat: „My body. Utrwalamy nazwy części ciała”
Słownictwo nowe: face(twarz), eye(oko), nose(nos), mouth(usta), tongue(język), touch your nose, ears…! etc.(dotknij swojego nosa, uszu…! itd.
Słownictwo powtarzane: good morning, stand up, let’s make a circle, sit down
- Rodzic wita się z dzieckiem: „Good morning”, dziecko odpowiada ”Good morning”.
Podróż do Wielkiej Brytanii – Lot do Londynu – ilustracja ruchowa lotu samolotu (start z przysiadu, zapięcie pasów (skrzyżowanie rąk ) lot – bieg z wyciągniętymi w bok ramionami, spoglądanie przez okna samolotu – na lewo, na prawo – lądowanie – przysiad itp.).
Dziecko i rodzic wstają i robią koło. Utrwalenie poleceń: Stand up, let’s make a circle.
Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down. -
Wspólnie z dzieckiem rysujemy a później kolorujemy na dużej kartce papieru lub najlepiej brystolu- buzię. Pomagając dziecko rysować twarz, wskazujemy na oczy, usta, nos.
-
Rodzic pokazuje dziecku ich wspólny plakat z narysowanymi na nim częściami twarzy. Wskazuje na wybraną część twarzy np. nos i objaśnia angielski odpowiednik. Dzieci słuchają i powtarzają za rodzicem.
-
Rodzic włącza nagranie z piosenką Touch your…! Dzieci słuchają i wskazują części twarzy o których mowa w piosence. https://www.youtube.com/watch?v=LoSu4FwFMwU
Touch your head- dotknij głowy
Touch your nose- dotknij nosa
clap your hands- klaszcz w dłonie
touch your toes- dotknij paluszków u stóp
sit down- siadaj
stand up- wstań
everybody turn around- wszyscy się kręcimy
put your hands up and put your hands down- ręce w górę i ręce w doł
-
Po wysłuchaniu piosenki rodzic rysuje twarz misia na tablicy/kartce. Prosi dziecko, aby ono również narysowało twarz misia na swoich kartkach. Po zakończeniu powtarzamy słownictwo dotyczące części twarzy.
-
Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
Good-bye, good-bye,
have a nice day,
good-bye, good-bye,
come again to play!
Ilustracja ruchowa „Lotu do Polski”.