Marzec w ,,Ekoludkach”
Tematyka:
1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
2. Marcowa pogoda.
3. Wiosenne przebudzenie.
4. Witaj Wiosno.
5. Zwierzęta na wiejskim podwórku
Cele szczegółowe:
- wykonuje ćwiczenia rozwijające sprawność manualną:
- maluje,
- koloruje w obrębie konturu
- wypełnia kontury materiałem papierniczym lub innym,
- wycina,
- rysuje po śladzie,
- rysuje na kartce wg poleceń nauczyciela
- kreśli wzory litero podobne także w liniaturze (zróżnicowanej, dostosowanej do możliwości dziecka)
- Interesuje się pisaniem, podejmuje samodzielne próby pisania liter
- Rozpoznaje daną porę roku na ilustracji
- Dostrzega rytm w przyrodzie np. rytm pór roku (wiosna, lato, jesień, zima)
- Rozpoznaje i nazywa niektóre zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla określonej pory roku (np. deszcz, śnieg, mróz, mgła, burza, wiatr, tęcza, huragan itp.)
- Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku (np. wiosna – roztopy, deszcz, wiatr; zima – śnieg, mróz, szadź, szron itd.)
- Prowadzi okresowo kalendarz pogody korzystając z symbolicznych oznaczeń zjawisk pogodowych
- obserwuje rośliny w najbliższym otoczeniu, w kąciku przyrody, na placu przedszkolnym, podczas spacerów
- pomaga w pielęgnowaniu roślin w kąciku przyrody
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe, hodowlane i egzotyczne
- łączy dorosłe zwierzę z potomstwem i prawidłowo je nazywa
- zna nazwy i wygląd najpopularniejszych roślin chronionych
- Wypowiada się na temat wyglądu poznanych zwierząt oraz jego cech charakterystycznych (poruszanie się, odżywianie, głos jaki wydaje oraz gdzie mieszka)
- Naśladuje zwierzęta w czasie zabaw, ćwiczeń
- Chętnie bierze udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- Chętnie przebywa na świeżym powietrzu biorąc udział w zabawach ruchowych, zabawach organizowanych w ogrodzie przedszkolnym i spacerach