Kwiecień w ,,Ekoludkach”
Plan pracy wychowawczo dydaktycznej
w grupie „Ekoludki”
Tematyka:
- W świecie teatru
- Wielkanoc
- Mali strażnicy przyrody
- Mamy różne charaktery
Cele ogólne:
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- Wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, technicznych, teatralnych, mimicznych, konstrukcji i modeli z tworzyw i materiału naturalnego;
Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych osób, zwracając uwagę na ich indywidualne potrzeby
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- przedstawia swoje emocje i uczucia, używając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu;
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
- uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych z przyborami lub bez nich, wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne
Dziecko:
- Segreguje odpady do wyznaczonych pojemników
- Bierze udział w akcji w akcji „ Światowy Dzień Ziemi”
- Uczestniczy w zabawach w formie opowieści ruchowych, wykorzystujących gest, mimikę, taniec, elementy pantomimy i dramy
- Ogląda przedstawienia teatralne
- Wie, że ze względu bezpieczeństwa nie wolno rzucać kamieniami, biegać z patykami
- Próbuje nazywać i przedstawić symbolicznie własne uczucia radość, smutek, złość
- Wie, że wszyscy mają swoje prawa i je respektuje
- Przedstawia swoje uczucia w formach plastycznych
- Poznaje tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi
- Stara się radzić sobie z emocjami
- Wycina i wydziera różne kształty z papieru, nakleja lub skleja powstałe elementy, tworząc kompozycje, np.technika collage