Kolorowe dzieci
Witajcie Skrzaty w czwartkowy poranek 🙂
Zapraszam Was na dalszą część podróży dookoła świata.
Dzisiaj poznacie Alę – dziewczynkę z Polski, która zabierze Was w wiele ciekawych miejsc, takich jak Francja, Wielka Brytania, Afryka, Egipt, Japonia, Chiny czy Indie.
Życzę Wam miłej podróży i ciekawych wrażeń 🙂
Na początek jednak proponuję zabawę logopedyczną „Podróżujący język”, która usprawni Wasze narządy mowy, a więc: język, wargi i żuchwę. Rodziców proszę, aby zademonstrowali dzieciom jak należy prawidłowo wykonać dane ćwiczenie, kilkakrotnie je powtarzając.
Kochani, stańcie przed lustrem i słuchając krótkiego opowiadania, które przeczytają Wam Rodzice, wykonujcie polecenia zgodnie z poniższą instrukcją:
Język wyruszył w podróż dookoła świata (dziecko rysuje koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dziecko unosi język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dziecko czubkiem języka dotyka do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dziecko wysuwa wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dziecko dotyka językiem każdego zęba osobno na górze ina dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dziecko przesuwa język do prawego ido lewego kącika ust).Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dziecko przesuwa język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dziecko chowa język za dolne zęby).
A teraz zabawa ruchowa na powitanie 🙂
Czy wiecie jak witają się polskie dzieci? Za pomocą podania ręki, przybicia piątki oraz przybicia „żółwika”. A wiecie jak witają się Japończycy, Eskimosi, Afrykanie i Indianie? Za chwilę wszystkiego się dowiecie. Włączcie piosenkę i poruszajcie się w jej rytm – na przerwę w muzyce witajcie się z rodzicami (rodzice zatrzymajcie co jakiś czas piosenkę): jak Japonka – poprzez złożenie rąk i ukłon; jak Eskimos – noskami; Afrykanin – poprzez klaskanie i podskakiwanie; jak Indianin – poprzez przyłożenie ręki do serca i odchylenie jej zataczając koło i mówiąc „Wingapo: (łingapo) i jak polskie przedszkolaki – przybicie piątki, „żółwika” lub podanie ręki.
Skoro troszkę się poruszaliśmy, możemy przejść do kolejnego zadania. Zapraszam Was do obejrzenia poniższego filmu, w którym dzieci z różnych stron świata mówią o zaletach swojego kraju. Przedstawiają zabytki, opowiadają o swoim języku i zwyczajach, a także o swojej kuchni i języku.
Kolejna propozycja to pomysł na pracę plastyczną „Afrykańskie maski”.
Do wyboru maska z rolki po papierze lub papierowego talerzyka. Poniżej znajdziecie kilka zdjęć poglądowych.
I Potrzebne będą:
- rolki po papierze,
- ołówek,
- nożyczki,
- brązowa i biała farba,
- plastelina
Najpierw wytnijcie kształt maski z jednej strony rolki oraz otwory na oczy. Następnie pomalujcie rolkę brązową farbą, a po wyschnięciu doklejcie nos i usta z plasteliny. Na koniec maskę możecie ozdobić dowolnymi wzorami.
II Potrzebne będą:
- papierowy talerzyk,
- brązowa farba,
- pędzelek,
- brązowa i biała plastelina,
- kolorowe tasiemki,
- kolorowe koraliki,
- dziurkacz
W drugim projekcie maski wytnijcie w talerzyku otwory na oczy, a następnie pomalujcie go na brązowo. Po wyschnięciu, z plasteliny doklejcie nos, usta i ozdóbcie talerzyk białą plasteliną. Na koniec wytnijcie dziurki i przewleczcie przez nie tasiemki zakończone kolorowymi koralikami.
Kochane Skrzaty poproście Rodziców, aby koniecznie przesłali do pań zdjęcia z efektów Waszej pracy 🙂
Popołudniu:
Zachęcam, abyście wspólnie z rodzicami porozmawiali na temat różnic między ludźmi, na podstawie Waszych doświadczeń. Zastanówcie się i spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:
- Czym ludzie różnią się od siebie?
- W czym te różnice mogą nam pomóc?
- Jaki byłby świat, gdy wszyscy mieli jednakowy wygląd, lubili tę samą muzykę czy uprawiali ten sam sport?
Przygotowałam dla Was jeszcze ćwiczenie na spostrzegawczość. Nie będzie to takie łatwe, ale jestem przekonana, że świetnie sobie poradzicie 🙂
Kto jest uważny i zapamięta jak najwięcej szczegółów? Sprawdzimy?
Uważnie przyjrzyjcie się obrazkowi. Nie spieszcie się! Postarajcie się jak najwięcej zapamiętać.
Teraz odwróćcie się i nie patrząc na obrazek odpowiedzcie „tak” lub „nie” na poniższe pytania:
- czy na obrazku jest sześcioro dzieci?
- czy jedno dziecko jest smutne?
- czy nad dziećmi latają balony?
- czy na niebie świeci księżyc?
- czy dziewczynka w czerwonej sukience ma warkoczyki?
- czy balon w kształcie serca jest biały?
- czy u stóp dzieci rosną kwiaty?
Na zakończenie uzupełnijcie proszę karty pracy „Olek i Ada” cz. 5, str. 58,59,60 postępując zgodnie z poleceniami.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_5_5/mobile/index.html#p=61
Pozdrawiam Was cieplutko Skrzaty i życzę miłego dnia!