JESTEŚMY AKTORAMI
Witajcie kochane Czarodzieje 🙂
Myślę, że każdy chciałby zostać aktorem i odgrywać role, aktor posługuje się mową, mimiką, gestem i ruchem ( pięknie i wyraźnie mówi, potrafi się poruszać w taki sposób, aby naśladować różne postaci)
Na popołudnie proponuję zabawy, które pozwolą Wam zostać aktorami 🙂
każdą zabawę powtarzamy 3-4 razy, można się zamieniać z rodzicami rolami
- nakręcane zabawki
( w tym ćwiczeniu dzieci ćwiczą: koncentrację, ruch, improwizację)
każde dziecko staje się zabawką ( dzieci, mogą wybrać, jaką zabawką chcą być), która porusza się dopóki jest nakręcona. Rodzic określa czas jednej sekwencji ruchu. Koniec i początek ruchu powinien być wyraźnie zaznaczony ( może to być np. hasło : start- stop lub klaśnięcie w dłonie itp.)
- razem głośniej
( w tym ćwiczeniu : uwalniamy napięcie emocjonalne, rozgrzewamy swoje ciało, budujemy zaufanie)
rodzic kuca razem z dzieckiem i zaczyna mruczeć, dzieci mu wtórują stopniowo, podnosząc głos.
Na koniec wszyscy wyskakują do góry głośno, krzycząc razem ( hura, hej itp.)
( w kolejnych zabawach dzieci: wzbogacają słownictwo, rozwijają mowę, potrafią uważnie słuchać )
- zabawa w nazywanie
dziecko nazywa przedmioty, osoby i czynności na podstawie obserwacji otoczenia ( np. którą wskaże rodzic)
- zabawa w określanie
dzieci starają się wymienić jak najwięcej określeń wyrazu, który wypowie rodzic
Jabłko – smaczne, pyszne, zdrowe, słodkie, kwaśne, czerwone, zielone, soczyste, doskonałe,
pierwszorzędne, stare, pomarszczone, niesmaczne, zgniłe, robaczywe (…).
Film – interesujący, ciekawy, piękny, wspaniały, nudny, fabularny, dokumentalny, przyrodniczy
(…).
Smok – brzydki, paskudny, szkaradny, zły, groźny, złośliwy, niebezpieczny, drapieżny, wesoły,
kolorowy, bajkowy, sympatyczny (…).
Piękna – kobieta, książka, lalka, suknia, baśń, piosenka itp.
( na koniec zabawy fabularne i scenki dramowe, w których dziecko potrafi naśladować gestem i mimiką zachowania zaobserwowane w otoczeniu, umie postawą ciała przedstawić różne sytuacje, odtwarza proste
układy z pamięci.)
- zabawy fabularne:
-Kotek
Dziecko łasi się do dowolnego przedmiotu, mruczy, pręży grzbiet, ociera się, rusza wąsami,kiedy dostanie
mleczko, chłepcze zadowolone. potem zwija się w kłębuszek i śpi
-Bryła lodu
Świeci Słońce, to nie dobrze. Z bryły zaczyna kapać. Kapie z końców palców, z czubka nosa. Bryła
topnieje, staje się mała, coraz mniejsza. Kurczy się. Po chwili na podłodze zostaje tylko mała
kałuża.
-Zaczarowane postacie
Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju, na hasło określające jakąś postać, dzieci zatrzymują się i zastygają w
odpowiedniej pozycji (może to być na przykład: drwal, nauczyciel, tancerz. itp.)
- scenki dramowe :
-Pomagamy mamie w kuchni
– Jakie czynności wykonuje mama w kuchni?
– W czym możemy pomóc mamie?
Dzieci pokazują gestem, ruchem, mimiką, w jaki sposób pomagają mamie w kuchni.
-sklep z zabawkami
dzieci na hasło rodzica zamieniają się w :pajacyki ( podskakują), misie ( chodzą na czworakach) i lalki ( tańczą).
miłej zabawy 🙂