Instrumenty
Dzień dobry Smerfy !
1.Zabawy ruchowe:( Do zabawy można wykorzystać folię malarską lub foliowe worki)
-„Wietrzyk, wiatr i wietrzysko” – zabawa ruchowa. Folię malarską, dzieci trzymają w obu rękach – reagują w następujący sposób: wietrzyk – dzieci poruszają folią w sposób delikatny, tak by folia cichutko szeleściła, wiatr – dzieci poruszają mocniej, wietrzysko – dzieci poruszają gwałtownie (tak by była jak najbardziej zniszczona, porwana).
– „Wyścigi wiatrów” – zabawa ruchowa bieżna. Dzieci podnoszą kawałki folii, lub dzielą się, biorą w obie ręce, unosząc nad głową. Robimy wyścigi, który wiatr jest szybszy.
– „Kto pierwszy?” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się w rytm tamburyna lub wykonanej przez siebie grzechotki, na hasło: stop: dzieci zastygają.
-„Pszczółka” – zabawa ruchowa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak. Lata pszczółka wokół ula, – kreślimy duże koła w powietrzu, a tu wiatr okropny hula – wymachy rąk nad głową, – trzeba szybko schować się, – bieg w miejscu, bo inaczej będzie źle. – dzieci kucają chowając głowy w rękach.
2.Instrumenty muzyczne – rodzaje
https://www.youtube.com/watch?v=kl9lXIhjlr8
https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w
3 Co słyszysz?” – ( do zabawy można wykorzystać przybory kuchenne np. pokrywki, drewniane łyżki itp. lub posiadane w domu instrumenty.)
Siadamy z dzieckiem na dywanie lub przy biurku/stole. Na środku znajduje się 5 – 6 instrumentów . Nazywamy instrumenty i prezentujemy ich brzmienie. Następnie dziecko zamyka oczy a my gramy na wybranym instrumencie. Dziecko ma za zadanie odgadnąć na jakim instrumencie graliśmy.
4.Zabawa muzyczna – dziecko naśladuje w powietrzu grę na instrumencie jak słyszy w piosencehttps://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0
A po południu
Obrazek malowany muzyką
Słuchanie dowolnego utworu instrumentalnego ( z repertuaru muzyki poważnej).
– krótka rozmowa na temat jego nastroju
– rysowanie, malowanie własnej ilustracji do wysłuchanego utworu