Inni, a jednak tacy sami
Dzień dobry Kochani
Zapraszam Was moi Drodzy i Waszych Rodziców lub opiekunów na ćwiczenia poranne przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
Posłuchajcie wiersza A. Widzowskiej: „Małe cuda”
To nieprawda, że dorośli najmądrzejsi są pod słońcem,
bo kto uczy ich radości? Małe roześmiane brzdące!
Tak wspaniale być maluchem, biegać boso, liczyć mrówki,
koniec tęczy mieć za uchem, łowić ryby na sznurówki.
Wszystkie dzieci są ciekawe, chcą znać pismo i cyferki,
badać to, co piszczy w trawie, wiedzieć, czemu słoń jest wielki.
Gdy się dziecku coś nie uda i popada w tarapaty,
wspieraj je, a sprawisz cuda, nie krzycz głośniej od armaty!
Dzieci lubią być słuchane, kiedy mówią coś z powagą,
a gdy czasem chcą być same, mają też do tego prawo.
Nikt nie może szturchać dziecka, straszyć klapsem ani pasem,
śmiać się, gdy mu leci łezka, lub nazywać go głuptasem.
Czasem dzieci są marudne, płaczą z żalu lub ze złości,
są samotne, śpiące, brudne, ale zawsze chcą miłości!
Gdy się duzi bawią z dziećmi w śmichy-chichy, poczytajki,
świat jest piękny i bezpieczny, lepszy od zmyślonej bajki.
Mam nadzieję, że uważnie słuchaliście wiersza, obejrzyjcie obrazek poniżej i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Jak myślicie, czy dorośli zawsze wszystko wiedzą?
- Czego dorośli mogą nauczyć się od dzieci?
- Czego dzieci oczekują od dorosłych?
Pamiętajcie, że nie wszyscy są tacy sami i to, że ktoś jest inny nie oznacza, że jest gorszy.
- Jak uważacie, czy wszystkim dzieciom jest dobrze?
- Czy dzieci też powinny przestrzegać swoich praw?
Zabawa ruchowa z piłką z elementem toczenia
Ustawcie w rzędzie trzy poduszki lub duże pluszaki w odległości umożliwiającej swobodne toczenie piłki między nimi. Wyznaczcie miejsce startu i spróbujcie toczyć piłkę slalomem między nimi po raz pierwszy popychając piłkę nogą, po raz drugi głową poruszając się na czworakach . Ostatnią poduszkę/pluszaka otoczcie dookoła i z piłką w dłoniach pobiegnijcie na miejsce startu. Zabawę powtórzcie. Ciekawe komu z Was się uda.
Michaś
Obok domu Olka i Ady stał niewielki domek z ogródkiem, był pusty i smutny. Jednak pewnego dnia wszystko się zmieniło. Domek, jakby poweselał. Zamieszkała w nim rodzina z dziećmi. Olek wiedział, że dwoje dzieci chodziło do szkoły, tej niedaleko jego przedszkola. Młodszego chłopca o jasnych włosach, widział czasem w oknie i gdy pomachał do niego, ten uśmiechnął się i też pomachał. Czasem zastanawiał się, dlaczego nie widzi go biegającego z rodzeństwem po podwórku. Jednak w środę, gdy z kolegami z drużyny rozgrywali mecz wszystko się wyjaśniło, nawet to, że chłopiec z okna to Michaś.
Karty pracy „Olek i Ada” cz.5 s. 56
Obejrzyjcie historyjkę obrazkową i spróbujcie ją opowiedzieć.
Czy już wiecie, który chłopiec mieszka w małym domku?
Skąd Olek teraz wie jak ma na imię?
Jak myślicie co było dalej?
Może …
Nie zapomnijcie na karcie pracy narysować kół po śladzie oraz dokończyć je tak, aby wyglądały jak pierwsze.
Przypomnij sobie, jaki kształt ma piłka? Tak, to kula.
A jaki kształt ma talerz? Oczywiście, ten kształt to koło.
Poszukaj w swoim otoczeniu przedmiotów w kształcie kuli i w kształcie koła.
Jakich przedmiotów więcej odnalazłeś w kształcie kuli, czy koła?
Karty pracy „Olek i Ada” cz.5 s. 62
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami na karcie pracy.
Do zobaczenia