ELFY, SKRZATY, KRASNALE Let’s go- actions verbs. Ćwiczenia ruchowe w nauce słownictwa. Powtórka materiału.
Temat: Let’s go- actions verbs. Ćwiczenia ruchowe w nauce słownictwa. Powtórka materiału.
- Witamy się https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
- Zgadywanka(Hide the flashcards). Spośród kilku kart obrazkowych, z którymi dzieci uprzednio się zapoznały, rodzic chowa jedną za plecy. Dzieci muszą odgadnąć, która karta została schowana, podając odpowiednie słowo. Potem rodzic chowa następne, aż dojdzie do wniosku, że dzieci wystarczająco dobrze opanowały słowa.
- Kółko i krzyżyk(Noughts and crosses) Rodzic rysuje na tablicy lub kartce planszę do gry w kółko i krzyżyk. Plansza składa się z dziewięciu pól (po trzy w każdym rzędzie). Rodzic pokazuje dzieciom dziewięć kart obrazkowych ilustrujących słownictwo wcześniej poznane. Dzieci wspólnie przypominają sobie słowa związane z kartami. Następnie rodzic umieszcza w każdym polu planszy jedną kartę, obrazkiem do tablicy. Każde pole ma przyporządkowaną cyfrę 1-9. Rodzic dzieli się z dzieckiem na dwie grupy: You are noughts./You are crosses.-Jedni są kółkiem a drudzy krzyżykiem. Pierwsza grupa wybiera pole, podając odpowiednią liczbę. Rodzic odwraca kartę na wskazanym polu i pyta: What’s this?-co to jest? Jeśli dzieci udzielą poprawnej odpowiedzi, stawiają na danym polu swój znak: krzyżyk lub kółko Kolejno zgaduje rodzic powtarzając słówka.
- Potórzmy wspólnie rymowankę: https://www.youtube.com/watch?v=4dlhCgG0gD8
run, I can run
run, swim, I can swim
swim, stop, I can stop
stop, help, I can help you
help, sit, I can sit
sit, get I can get
get, cut, I can cut
cut, jump, I can jump
jump, camp, I can camp
camp!
- Memory. Dzieci grają w tę grę wspólnie z rodzicem. Liczbę rozkładanych kart (mogą to być karty gotowe lub skopiowane przez nauczyciela i wycięte przez dzieci).. Karty są ułożone obrazkami w dół. Zadaniem grających jest odnaleźć pary obrazków. Dzieci odkrywają kolejno po dwie karty. Jeśli odkryte karty nie stanowią pary, należy je z powrotem odwrócić i pozostawić na miejscu. Jeśli stanowią parę, gracz je zabiera, mówiąc głośno, co przedstawiają. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par
- Sing for goodbye https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY