ELFY, SKRZATY
Temat: What’s the weather like?- Jaka jest pogoda?
Słownictwo nowe: „It’s cold / windy / raining”- Jest zimno/wietrznie/deszczowo
Słownictwo powtarzane: how are you?- jak się masz?, I’m fine thank you- dobrze dziękuję, what’s your name?- jak masz na imię?, I’m Zosia- Mam na imię Zosia, How old are you?- Ile masz lat?, I’m seven- mam siedem lat,
- Witam się znaną nam już piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=Pvnf1wxP9SE
Hello hello it’s playtime- witaj jest czas zabawy
hello hello come and see- witaj chodź i popatrz
hello hello it’s playtime
hi hello play with me- witaj pobaw się ze mną
pod tym linkiem można powtórzyć z dzieckiem resztę piosenek, które były śpiewane na naszych zajęciach: https://www.youtube.com/watch?v=4TH4fkRsZhQ&list=PLUmCByPN32-SXQH5bfO0Ngq6iK4Q6jP4q
-
Powtórzenie słownictwa z poprzednich zajęć. Zabawa „Łańcuszek pytań i odpowiedzi”- dziecko i rodzic zadają sobie po kolei pytania dotyczące imienia, samopoczucia, wieku, miejsca zamieszkania, itp. Rodzic może zadawać dodatkowe pytania na znane dzieciom tematy.
how are you?- jak się masz?, I’m fine thank you- dobrze dziękuję,
what’s your name?- jak masz na imię?, I’m Zosia- Mam na imię Zosia,
How old are you?- Ile masz lat?, I’m seven- mam siedem lat.
-
Drukujemy plaszę z nazwami pogody. Robimy to w dwóch egzemplarzach tak , aby można było zagrać w grę memory. https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/Weather/page1.htm
-
Wprowadzenie nowego materiału. Prezentacja planszy przedstawiającej trzy typy pogody „It’s cold / windy / raining” oraz wprowadzenie angielskich zwrotów i pytania „What’s the weather like?”. Dzieci powtarzają kilkakrotnie, za wzorem rodzica.
-
Następnie powtarzamy na zmianę raz rodzic a raz dziecko.