ELFY, SKRZATY
Powtórzenie materiału z tematu pogoda oraz ubrania. Zadania utrwalające poznany materiał.
-
Zabawa „What’s missing?” – rodzic rozkłada na dywanie wszystkie poznane obrazki z tematu pogoda; dziecko ma parę minut na dokładne zapamiętanie gdzie one leżą, potem zamyka oczy, a rodzic chowa jeden obrazek. Dziecko musi odgadnąć, jaki obrazek zniknął i powiedzieć to słowo w języku angielskim.
-
Dziecko razem z rodzicem śpiewa piosenkę o pogodzie z improwizacją ruchową.
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
how is the weather? 2x- Jaka pogoda?
how is the weather? Today? Jaka dziś pogoda?
Is it sunny?- czy jest słonecznie?
Is it rainy?- czy jest deszczowo?
Is it cloudy?- czy jest pochmurnie?
Is it snowy?- czy jest śnieżnie?
how is the weather? Today? Jaka dziś pogoda?
Let’s look outside.-popatrzmy przez okno
how is the weather? 2x- Jaka pogoda?
Is it sunny today?- czy jest słonecznie dziś?
Is it rainy today?- czy jest deszczowo dziś?
Is it cloudy today?- czy jest pochmurnie dziś?
Is it snowy today?- czy jest śnieżnie dziś?
how is the weather? 2x- Jaka pogoda?
-
Yes/ No
W kieszonkach kostki znajdują się karty obrazkowe dotyczące naszego tematu lekcji- pogoda i ubrania, odwrócone obrazkami do ścian kostki. Dziecko rzuca kostką, wyjmuje obrazek i nie pokazuje go nikomu. Rodzic zadaje pytania: Is it..? Dziecko trzymające obrazek odpowiada Yes/No. Pytania mogą się być zadawane naprzemiennie z dzieckiem.
-
Dziecko i rodzic próbują odpowiedzieć w języku angielskim na pytanie „What’s the weather like today? – Jaka jest dzisiaj pogoda?”. Można też zapytać: How is the weather?- Jaka pogoda?