EKOLUDKI kolory i zwierzęta
Temat: Powtórzenie materiału z tematu kolory, zwierzęta. Wprowadzenie przyimków miejsca.
Słownictwo nowe: there is- jest znajduje się, there are- są, znajdują się, on- na, over- ponad, under- pod, next to- obok
Słownictwo powtarzane: black- czarny, green- zielony, pink- różowy, red- czerwony, violet- fioletowy, grey- szary, blue- niebieski, brown- brązowy, cat- kot, tree- drzewo, butterflies- motyle, flower- kwiat, rabbit- królik, cloud- chmura, dog- pies, wall- ściana
- Tworzymy kostkę edukacyjną. Dlaczego warto korzystać z kostki edukacyjnej? Dlatego, że z powodzeniem wprowadza ona gry i zabawy, które są nieodłącznym elementem edukacji językowej dzieci. Pozwala każdemu połączyć w zabawach naukę języka obcego z ruchem i dźwiękiem oraz wprowadza atmosferę swobody, eliminując obawy związane z uczeniem się języka. Odpowiednio dobrany materiał i ćwiczenia pozwalają na doskonalenie wszystkich sprawności językowych zarówno receptywnych (słuchanie, czytanie), jak i produktywnych (mówienie, pisanie). Przy użyciu kostki możemy wprowadzać nowe słownictwo, jak i utrwalać już wprowadzone. Wykorzystując historyjki, możemy wprowadzić i utrwalić struktury językowe oraz stworzyć uczniom szansę samodzielnego konstruowania i skutecznego zapamiętywania prostych zdań. Jak stworzyć kostkę? Możemy wykorzystać pudełko o koształcie sześcianu. Pudełko może być małe i możemy wykorzystać jeśli mamy takie w domu, lub stworzyć samodzielnie.
-
Picture dictation.
Do ćwiczenia potrzebne będą kredki, kartki ze zdaniami oraz czyste kartki do rysowania dowolnego formatu. Rodzic czyta zdania na powtórzenie nazw kolorów i zwierząt, np.:
There is a black cat on the green tree. -Czarny kot znajduje się na zielonym drzewie.
There are two pink butterflies on the red and violet flower. -Dwa różowe motyle znajdują się na różowo- fioletowym kwiatku
There is a blue cloud over the red and violet flower. -Niebieska chmura znajduje się nad czerwono- fioletowym kwiatkiem
There is a grey rabbit under the green tree.- Szary królik znajduje się pod zielonym drzewem
There are three red apples on the green tree.– Trzy czerwone jabłka znajdują się na zielonym drzewie.
There is a brown dog on the grey wall next to the green tree.– Brązowy pies jest na tle szarej ściany obok zielonego drzewa.(można wykorzystać własne przykłady)
Wszystkie zdania powinny być przyklejone do ścian kostki albo włorzone do kopert które mogą być przyklejone do ścian kostki. Wtedy będziemy mogli wykorzystać ją wiolokrotnie.
Dziecko rzuca kostką, następnie wyciąga z kieszonki zdanie i czyta je na głos/ opcjonalnie rodzic czyta. Wspólnie wykonujemy rysunek zgodnie z odczytanym zdaniem.
-
Where is it?- Gdzie to jest?
W tym zadaniu wkładamy do kopert w kostce lub przymocowujemy do ścian kostki nazwy przyimków miejsca, najpierw powtarzamy je razem z dzieckiem:
on- na, over- nad, under- pod, next to- obok
Następnie rzucamy kostką na zmianę i umieszczamy jeden przedmiot w odpowiednim miejscu zgodnie z przyimkiem wyrzuconym na kostce, powtarzając przyimki.
-
Yes/ No
W kieszonkach kostki znajdują się karty obrazkowe dotyczące naszego tematu lekcji- zwierzęta, odwrócone obrazkami do ścian kostki. Dziecko rzuca kostką, wyjmuje obrazek i nie pokazuje go nikomu. Rodzic zadaje pytania: Is it..? Dziecko trzymające obrazek odpowiada Yes/No. Pytania mogą się być zadawane naprzemiennie z dzieckiem.
-
Nazwy zwierząt powtarzamy również z nagraniem: https://www.youtube.com/watch?v=BlKaLtNsZsU