Dzień dobry Misie
Dzień dobry dzieciaczki!
Na początek zapraszamy do zabawy przy piosence
Maluszki zachęcamy Was do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach.
Przypominam, że każdy człowiek ma obowiązki.
Drodzy rodzice najmłodsze dzieci bardzo chętnie włączają się w proste prace domowe. Pozwólmy dzieciom na:
- wrzucanie brudnych ubrań do kosza na pranie,
- przynoszenie posiłków na stół lub brudnych naczyń po skończonym jedzeniu,
- zbieranie swoich zabawek do kosza,
- samodzielne ubieranie się w odzież przygotowaną przez rodzica.
- „Co to za przedmioty?” – rozwiązywanie zagadek literackich.
R. czyta zagadki.
- Ta czupryna na długim patyku
zmywa brud z podłogi szybko i bez krzyku. (mop)
- Kawałek tkaniny skromnie na ciebie zerka.
Zetrze kurz szybciutko, bo to mała… (ścierka)
- Co to za maszyna z nosem długim jak u słonia?
Zbierze paprochy, brud z dywanu pokona. (odkurzacz)
- Leży obok drzwi, bez słowa, cichutko.
Gdy wytrzesz w nią buty, będzie czyściutko. (wycieraczka)
- Te dwie siostry pracują zawsze w zgodzie.
Jedna zmiecie piach, wyrzuci go druga. (zmiotka i szufelka)
- „Co robię?” – zabawa z elementem pantomimy.
R. pyta: Jak dzieci mogą pomóc w domu swoim rodzicom w utrzymaniu czystości?.Jakie prace mogą wykonywać dzieci. Z których urządzeń dzieci mogą samodzielnie korzystać?
Dzieci podają swoje pomysły. Dzieci naśladują czynności porządkowe.
- „Porządki w domu”
R. proszą dzieci, aby zrobiły porządki w poszczególnych kącikach: np. ustawiają pojazdy, sprawdzają porządek w klockach, układają gry, ubierają lale, porządkują naczynia.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość
Teraz przyjrzyjcie się uważnie obrazkom i odszukajcie jak najwięcej różnic. Policzcie ile z nich udało Wam się odnaleźć.
Ja i mój kolega”
Ćwiczenia z drugą osobą – stań przede mną, za mną, do mnie przodem, tyłem, idź do przodu, idź do tyłu.
Bawcie się dobrze i pamiętajcie o pomocy rodzicom.