Dzień dobry kochani
Witajcie Misie!!!
Zaczynamy nowy tydzień naszych zabaw.
W tym tygodniu będziemy mówić o teatrze i filmie dla dzieci. Pewnie Wy też lubicie oglądać bajeczki.
Na początek ćwiczenia gimnastyczne. Załóżcie wygodne ubrania i ćwiczymy razem
https://www.youtube.com/watch?v=O3FDSNofFXI
Podobały Wam się ćwiczenia?
Teraz zapraszam do zabawy kształtującej pojęcia związane z odległością.
- Rodzic rozmieszcza klocki w równych, dosyć krótkich, odstępach wzdłuż wyznaczonej trasy. Każde dziecko idzie wzdłuż linii, stawiając stopy obok kolejnych klocków.
- Podobne ćwiczenie, jednak tym razem klocki są najpierw rozmieszczone w nierównych, przypadkowych odstępach, zaś później odstępy, krótkie i długie, przeplatają się regularnie. Poprośmy dzieci, by określiły, które odległości są wg nich długie a które krótkie.
Zabawa ruchowo-naśladowcza Jestem postacią… Dzieci naśladują, samodzielnie lub po pokazie Rodzica, ruchy wymienionych postaci, np.: żołnierza, staruszka, baletnicy, raczkującego maluszka.
Teatrzyk na podstawie wiersza A. Świrszczyńskiej Zabawa w żaby i bociany.
Potrzebne będą sylwety bociana i żab.
Rodzic przygotowuje sylwety żab i bociana. Poruszając sylwetami, inscenizuje utwór.
- Oglądanie teatrzyku.
Żaba I: Idzie żabka na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.
Żaba II: Skacze żabka – skik, skik, skik! Nie dorówna żabce nikt.
Bocian: Idzie bocian na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.
Żaby: Mówi bocian: kle, kle, kle!
Bocian: Wszystkie żabki złapać chcę!
Żaba I: Siostro żabko, kto to chodzi?
Żaba II: To pan bocian w trawie brodzi.
Żaby: Uciekajmy, hyc, hyc, hyc! Nie zobaczy bocian nic!
Żaba: Próżno bocian żabek szuka, próżno długim dziobem stuka.
Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum.
Bocian: Tu słyszałem gdzieś kumkanie, tutaj bocian was dostanie.
Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum!
Bocian: Nic nie znajdę. To ci los! Ze zmartwienia zwieszam nos. Kle, kle, kle!
Rozmowa na temat teatrzyku:
– Kto występował w teatrzyku?
– Co robił bocian?
– Co robiły żabki?
Inscenizowanie utworu przez dzieci.
Rodzic mówi tekst, a dziecko porusza sylwetami bociana i żab
Obejrzyjcie rysunki masek. powiedzcie, jakie zwierzęta przedstawiają. Pokolorujcie wybraną maskę.
W linku strona z maskami
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_3latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=27
Miłego dnia