Smerfy w Lutym
Tematyka: Nie jesteśmy sami w kosmosie.
Bal karnawałowy
Kolorowe ferie
Dziecko:
- określa położenie przedmiotu w przestrzeni w sytuacjach zabawowych i zadaniowych stosując określenia:
- na, pod, za, przed, obok, wysoko, nisko
- daleko, blisko, dalej, bliżej, wyżej, niżej, nad
- na prawo, na lewo, naprzeciw (w odniesieniu do osi własnego ciała)
- przede mną, za mną, obok mnie
- między, przy, wewnątrz, na zewnątrz, w środku (w stosunku
- do określonych obiektów).
- przemieszcza się w przestrzeni zgodnie z poleceniami:
- w kole, w rozsypce, parami, w gromadce;
- w szeregu, w rzędzie
- w przód, w tył, w bok;
- do góry, na dół
- przed siebie, za siebie;
- na wprost;
- przodem do, tyłem do, bokiem do;
- w prawo, w lewo;
- prawą ręką do, lewą ręką do;
- zna zwroty grzecznościowe i próbuje je stosować w różnych sytuacjach
- stara się używać zwrotów grzecznościowych w kontaktach z dziećmi i dorosłymi
- próbuje samodzielnie radzić sobie w trudnych sytuacjach
- potrafi przyznać się do błędu (np. złamania umowy z kodeksu grupowego, złego zachowania się, itp.)
- potrafi przeprosić kolegę, wychowawcę
- przewiduje skutki swojego zachowania
- rozumie zasadność konsekwencji złego zachowania
- zdobywa doświadczenia plastyczne poprzez podejmowanie działalności plastycznej z wykorzystaniem różnorodnych przyborów oraz technik plastycznych
- projektuje prac plastyczną (rysunek, malunek, wydzieranka itp.) na całej powierzchni arkusza
- dokonuje swobodnego wyboru technik w dowolnej formie działalności plastycznej