Witajcie Czarodzieje 🙂
Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i niedługo się spotkamy 🙂
- Słuchanie wiersza “W ogródku” M. Niklewiczowej
Dzielna Halinka wcześnie wstawała,
małe zagonki równo skopała.
Na pierwszej grzędzie rzodkiewka będzie,
wzejdzie nam ślicznie rządek przy rzędzie.
Posiana marchewka, za nią buraki,
a między nimi w dwóch rzędach maki.
W rogu, gdzie ziemia czarna i tłusta,
będzie cebula, za nią kapusta.
Tu będą rosły nam kalafiory,
dalej ogórki i pomidory.
A w koło będą śliczne rabatki,
na nich nasturcje i inne kwiatki.
- Rozmowa na temat treści wysłuchanego utworu
– O czym był wiersz?
– Co Hania zrobiła w ogródku?
– Jakie narzędzie było jej potrzebne do kopania ziemi?
– Jakim narzędziem wyrównała później ziemię na grządkach?
– Co później zrobiła Hania?
– Jakie warzywa posiała Hania w swoim ogródku?
- Zabawa dydaktyczna ” Narzędzia ogrodnicze”
Przyjrzyjcie się narzędziom przedstawionym na obrazku. Czy potraficie je nazwać?
– Co robimy przy pomocy łopaty?
– Do czego służą widły?
– Co robimy przy pomocy konewki?
– Do czego służy sekator?
– Co robimy przy pomocy nożyc?
– Do czego służy taczka w ogrodzie?
– Co robimy posługując się grabiami?
– Do czego służy motyka?
- Gimnastyka przy muzyce
A teraz zapraszam do zabawy ruchowej , poruszajcie się troszkę
http://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0&t=4s
miłego dnia:)