Wielkanoc coraz bliżej…
Witajcie Kochani!
Na dobry początek dnia zapraszamy Was na muzyczną gimnastykę:
Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego – ćwiczenia warg:
1. Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
2. Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.
3. Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.
4. Naprzemienne wymawianie „ i – u”.
5. Cmokanie.
6. Parskanie / wprawianie warg w drganie/.
7. Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie).
8. Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową.
Należy pamiętać, że z dzieckiem trzeba ćwiczyć systematycznie, codziennie po kilka minut dostosowując liczbę ćwiczeń, ich powtórzeń do możliwości danego dziecka. Ćwiczenia te mogą stać się okazją do wspólnej zabawy rodziców z dzieckiem.
Posłuchajcie teraz uważnie piosenki pt. ,,Święta, biją dzwony’’:
Tekst piosenki do wspólnego śpiewania:
1. Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,
wokół stołu krzątają się mamusie, mamusie.
Wszyscy poważni są tego ranka,
niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.
Ref:
Święta, święta biją dzwony, każdy dzwon
jak roztańczony, tańczy, tańczy każdy dzwon,
bim bam bom, bim bam bom.
2. Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska,
tatuś chętnie by z radości zagwizdał, zagwizdał.
Wszyscy poważni są tego ranka,
niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.
Ref:
Święta, święta biją dzwony, każdy dzwon
jak roztańczony, tańczy, tańczy każdy dzwon,
bim bam bom, bim bam bom.
„Sztuczka z jajkiem w tle” – czas na kolejny eksperyment 🙂
Potrzebne będą:
miska,
jajka (surowe i ugotowane na twardo),
flamaster.
Rodzic mówi do dziecka:
Pewien mądry uczony o imieniu Arystoteles zastanawiał się, co było pierwsze – jajko czy kura? Do tej pory uczeni nie znaleźli na to pytanie odpowiedzi. Za to wielu z nich przeprowadziło eksperymenty z jajkiem. Dziś spróbujemy powtórzyć jedno z nich. Dziecko bierze do rąk 2 jajka (jedno gotowane drugie surowe, ale Rodzic nie wspomina o tym), zakręca nimi na stoliku (jak bączkami). Obserwuje, które jajko kręci się szybko, a które wolniej. Rodzic przygotowuje kilka par do sprawdzenia. Zaznaczają flamastrem te jajka, które kręciły się szybciej. Na koniec Rodzic mówi: Jajko, które jest ugotowane na twardo, kręci się szybko. To, które ma w sobie płynną surową zawartość , kręci się wolniej. Sprawdź, czy to prawda. Oznaczyliśmy kilka jajek flamastrem, bo kręciły się szybciej niż pozostałe. Sprawdź, rozbijając skorupkę, czy są surowe, czy ugotowane. Potem dziecko sprawdza, czy jajka, które kręciły się wolniej, faktycznie są surowe (wrzuca je ostrożnie z niewielkiej wysokości do głębokiej miski)
Chętne Ekoludki zapraszamy do wielkanocnej gry memory:
https://eduzabawy.com/gry-online/memory/wielkanoc/
Na zakończenie uzupełnijcie proszę karty pracy „Olek i Ada” cz.4 s.66 i 67
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_6_4/mobile/index.html#p=69
Postępujcie zgodnie z poleceniami
Pozdrawiamy Was cieplutko