Cześć Smerfy!
Pamiętajcie o naszym „Pamiętniku” – potrzebne zdjęcia Waszych prac 😀
Dobrze się bawimy gdy razem ćwiczymy!!!
Dziecko wykonuje następujące ćwiczenia wg wskazówek rodzica:
„Wyczuwanie tułowia” ( dziecko kładzie się na plecach i ślizga się po podłodze, a
następnie robi to samo na brzuchu).
„Wyczuwanie całego ciała” ( dziecko leży na podłodze z rękami wzdłuż ciała, naprężając i rozluźniając mięśnie, a następnie turla się z rękoma uniesionymi do góry).
„Wyczuwanie nóg” ( dziecko w siadzie ugiętym z dłońmi opartymi z tyłu dotyka palcami stóp podłogi, uderza o podłogę piętami i całą stopą).
„Wyczuwanie łokci” ( dziecko w siadzie rozkrocznym z ugiętymi kolanami dotyka naprzemiennie łokciami kolan).
„Wyczuwanie nóg w ruchu” ( dziecko chodzi po pokoju na sztywnych nogach, bez zginania kolan).
„Świadomość kolan” ( dziecko maszeruje po pokoju, wysoko unosząc kolana).
„Wyczuwanie bioder” ( dziecko kręci się wokół własnej osi, siedząc na podłodze na pośladkach).
„Wyczuwanie środka ciała, łokci i kolan” ( dziecko zwija się w kłębek jak zasypiające zwierzęta, a następnie przechodzi do klęku podpartego).
Dziecko leży na plecach na kocyku, a rodzic je ciągnie po śliskiej podłodze, trzymając za brzeg koca.
Posłuchajcie wierszyka
Barwy
Rośnie tęcza po burzy
w łuk na niebie szeroki
kolorową skakankę
przeskakują obłoki
Obłok co się przewrócił
wpadł na siedem barw tęczy
Teraz od jej kolorów
jest naprawdę piękniejszy
Smerfy słuchaliście uważnie – odpowiedzcie na pytania
O czym kolorowym jest mowa w wierszu?
Kto wpadł na tęczę?
Ile kolorów ma tęcza?
Tęcza
Drodzy rodzice pokażcie dziecku ilustracje ( znajdziecie w internecie) przedstawiającą tęczę.
Smerfy podoba Wam się tęcza, policzyliście kolory, a umiecie je wszystkie nazwać ?
Wiecie kiedy tęcza pojawia się na niebie.?
Gdy równocześnie pada deszcz i świeci Słońce, można zaobserwować niezwykłe zjawisko, jakim jest tęcza. Nie każdy jednak może ją widzieć, ponieważ Słońce musi znajdować się za Twoimi plecami i na odpowiedniej, nie za dużej wysokości. Kiedy przed nami znajduje się chmura z intensywnie padającym deszczem, możemy wówczas zobaczyć charakterystyczny wielobarwny łuk. Z łatwością można zaobserwować takie kolory jak: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski i fioletowy, chociaż tęcza tak naprawdę posiada więcej kolorów, to tylko te wcześniej wspomniane są dla nas wyraźnie zauważalne.
Tęczowy rysunek
Narysujcie kredkami, albo namalujcie farbami tęczę .
Pamiętajcie róbcie zdjęcia bo ja koniecznie musze je zobaczyć 😀
A po obiedzie
Tęcza w domu
Co będzie potrzebne:
- szklanka wody (wypełniona w około trzech czwartych wysokości);
- biały papier;
- słoneczny dzień.
Instrukcja działań:
- Szklankę wypełnij w około trzech czwartych wysokości wodą i weź arkusz białego papieru.
- Następnie poproś, żeby dziecko podniosło ją do okna. Można także pójść w inne miejsce, gdzie jest światło słoneczne.
- Potem niech dziecko trzyma szklankę prosto nad papierem (ostrożnie, żeby nie rozlać) i uważnie obserwuje, co się będzie działo ze światłem.
- Zwróć uwagę dziecka na to, jak światło słoneczne przechodzi przez szklankę wody, załamuje się i tworzy wielobarwny obraz na papierze. No i co? Udało się?
- A teraz zaproponuj dziecku, żeby kontynuowało eksperyment. Niech trzyma szklankę wody w różnych odległościach od papieru i pod różnym kątem. Jakie są wyniki? Czy coś się zmieniło?
Bawcie się dobrze PA Smerfy – Mis Zyś
Drodzy rodzice bardzo proszę o przesyłanie zdjęć prac Waszych dzieci, szkoda by było zachować je tylko dla siebie. Prace proszę przesyłać na Messengera lub na mój telefon komórkowy. Bardzo dziękuje. Serdecznie pozdrawiam.