Witam Smerfy 😀 :D:D
Poranna gimnastyka z kawałkami bibuły
Bibułę można zastąpić papierem toaletowym.
Tańczące bibułki
– przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa z bibułki dowolne kształty na podłodze.
Po kole
– dziecko na podłodze układa koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.
Powitania bibułką
– dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica
Jak najwyżej
– dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.
Sprytne palce
– dziecko chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.
Rysujemy ósemkę
– dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.
Wiatr i wiaterek
– dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
Latające owady
– dziecko zgniata bibułkę w kulkę, rzuca ją przed siebie i podąża jej śladem. Na
koniec wrzuca kulkę do pudełka.
.
Usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie bajkę ” Prawa dziecka”
obejrzyjcie bajkę ( wlin-u)
https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4
Rozmowa kierowana na podstawie bajki
Drodzy rodzice porozmawiajcie z dzieckiem na temat jego praw, ważne, aby uświadomić dziecku że zawsze może liczyć na pomoc ze strony dorosłych i nie jest same ze swoimi problemami, oczywiście oprócz praw ma też obowiązki.
Dzieci mają prawo do:
– miłości i szacunku
–życia w rodzinie
– prywatności
– radości
– niewiedzy
– niepowodzenia i łez
– zabawy i wypoczynku
– nauki
– wyrażania własnych myśli i uczuć
– przeciwstawienia się złu
– leczenia
Teraz trochę policzymy
Policz, ile jest…
Potrzebne będzie pudełko z np. z klockami. Kostka do gry (jeśli dziecko dobrze radzi sobie z liczeniem mogą być dwie kostki)
Dziecko otrzymuje od rodzica pudełko z klockami, rodzic ma swoje, następnie rodzic mówi wyliczankę Raz, dwa, trzy, liczysz ty. Dziecko rzuca kostką liczy ile oczek wypadło następnie z pudełka wyjmuje tyle samo klocków i ustawia przed sobą. Zmian ról. Dziecko mówi wyliczankę, rodzic rzuca kostką liczy oczka i układa z pudełka przed sobą klocki. Ustalacie kto wyrzucił więcej oczek – kto wygrał.
Co ma w domu koła kształt ?
Smerfy poszukajcie w domu przedmioty które mają kształt koła( talerzyk filiżanka, dno doniczki itp.) na pewno znajdziecie ich wiele. Odrysujcie te koła na kartce i udekorujcie w dowolny sposób ( np. kolorowe kwity, kropki,)
Ćwiczenia oddechowe – Dni tygodnia
Jakie nazwy dni
tygodnia znamy?
Czy wszystkie nazwy
dni pamiętamy?
Jeśli ktoś lubi
takie zadania,
niech się zabiera
do wyliczania.
Powietrza dużo
buzią nabiera
i na wydechu
niech dni wymienia:
− poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.*
Jeśli za trudne było zadanie, ćwicz dalej z nami to wyliczanie.
− Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.*
W miejscach oznaczonych * dziecko powtarza za rodzicem – na jednym wydechu – nazwy dni tygodnia.
Bawcie się dobrze Miś Zyś
Drodzy rodzice bardzo proszę o przesyłanie zdjęć prac Waszych dzieci. Dziękuję