Witam Was w piątek! Pobawimy się? Do dzieła!
„Nie rozśmieszaj mnie” – usiądź naprzeciwko rodzica. Bądź poważny, a rodzic ma za zadanie cię rozśmieszyć. Kiedy to się mu uda następuje zmiana ról. Teraz ty rozśmieszasz rodzica. Po skończonej zabawie odpowiedz na pytania:
- Co czułeś w trakcie tego ćwiczenia?
- Czy łatwo było zachować powagę?
- Co było najtrudniejsze?
ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH
DLA DZIECI
ZESTAW I
I. 1. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Balonik”; ciasne koło z podaniem rąk.
Powiększanie koła w rytm mówionego przez rodzica wiersza. Na słowa „no i
trach” – przysiad. Powtórzyć x 3.
2. Ćwiczenia wieloznaczne „Pranie”; mały rozkrok, pranie na tarce – skłony w dół z
przysiadami sięganiem rękami do podłogi; „płukanie bielizny” – zamachy rękami w
prawo i w lewo, „wyciąganie z wody” – wysokie wspięcie na palcach z wyrzuceniem
ramion w górę (ćwiczenia korekcyjne z zakresu płaskie stopy), „wieszanie” –
podskoki obunóż z wyrzutem ramion w górę, (ćwicz. korekcyjne j.w.). Powtórzyć x 3.
II. 1. Ćwiczenia rzutu „Kto potrafi?”; utworzenie koła, w środku usytuowanie obręczy
lub narysowanie koła. Dziecko stojące po obwodzie koła rzucają do obręczy
woreczkami rzutem dolnym, dziecko powtarza ćwiczenie x 3.
2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych;
– w siadzie skrzyżnym z woreczkiem na głowie zrzuca woreczek głową w przód,
w tył, w lewo,
– w prawo.
– leżenie przodem, czoło na woreczku. Dziecko unosi woreczek jak najwyżej oburącz
powtarzając całość 3 – 4 razy (broda przyciągnięta do szyi, wzrok skierowany na
podłogę).
– leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach, stopy skierowane częścią podeszwową do
sufitu, a na nich woreczek. Prostowanie i zginanie nóg tak, aby woreczek nie
spadł.
3. Ćwiczenia równoważne; marsz w koło z woreczkiem na stopie, w połowie koła
zmiana nogi.
4. Zabawa bieżna „Koniki”; dziecko kładzie woreczek na podłodze. Bieg swobodny
koników między woreczkami ze zmianą tempa i rytmu na hasło: kłusem, stępa, cicho
po piasku. Na dźwięk „prrr” dziecko zatrzymuje się, wraca do stajni, grzebie nogą
(podnoszą palcami nóg woreczki – ćwiczenia korekcyjne płaskich stóp).
5. Ćwiczenia mięśni tułowia – „ukłon kapeluszem”. Dziecko z woreczkiem maszeruje
pod ścianą. Siad skrzyżny przy ścianie – woreczek na głowie – to kapelusz. Dziecko
wykonuje ukłon – zdejmuje woreczek prawą ręką i sięgają nim daleko w prawo,
skłaniając w tym kierunku głowę i tułów, po czym kładzie woreczek ponownie na
głowie i powtarza ćwiczenie w lewo.
III. 1. Rozsypka – siad skulny, głowa zbliżona do kolan – wydech, siad prosty, ramiona
wzniesione w górę – wydech. Powtórzyć x 3.
A po południu….
Zapraszam do nauki piosenki o teatrze.
„Magiczne miejsce”
https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ
- Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się przedstawienie.Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,
czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
to od razu czar działać zaczyna.2. Każda bajka się staje prawdziwa
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…
3. Teatr gra. Każdy ma czego szuka.
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce.Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…
Pozdrawiam!