Cześć Smerfy 😀
Wstajemy ćwiczymy i liczymy !!!
Wyliczanka, rymowanka -Jabłko, gruszka i daktyle -klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)
Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy)
Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3)
Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap.
Raz, dwa – marsz dookoła dywanu lub pokoju, wysoko unosimy kolana i liczymy: raz, dwa.
Klaskanie – Rodzic i dziecko w parach leżą na przeciwko siebie, dziecko powtarza rytm, który rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
Rzucanie – Rodzic i dziecko w parach leżą obok siebie, rzucamy jak najdalej oburącz papierową kulkę. Następnie się po nią czołgamy.
Podaj butelkę! – Rodzic i dziecko w pozycji siedzącej, turlanie stopami butelki do siebie.
Marsz na palcach i na piętach dookoła pokoju.
Mądry Smerfie -czy Ty wiesz jak w tych miejscach zachować się ?
,,W KINIE, W TEATRZE, W OPERZE” – posłuchaj uważnie wierszyka
Gdy głód sztuki lub rodzina
zagna kiedyś was do kina,
do teatru czy opery,
weźcie z sobą swe maniery.
Bo bez manier wielka bieda –
nikt biletów wam nie sprzeda.
Więc słuchajcie – dla ogłady –
bo tu ważne padną rady.
Rzecz kluczowa – przyjdź o czasie,
by nie tłoczyć się przy kasie.
Zajmij miejsce, nim się zacznie,
czy to twoje – popatrz bacznie.
Nie przesiadaj się, nie szperaj,
nie jedz, nie śpij i nie gderaj.
Powyłączaj wszystkie sprzęty
i nie gadaj jak najęty.
I ostatnia ważna sprawa –
każda sztuka ma swe prawa
i wymaga względnej ciszy.
Wtedy każdy wszystko słyszy.
Teraz odpowiedz na ważne pytania i zapamiętaj zasady zachowania !!!
Jak należy zachować się w kinie, teatrze, bądź operze?
Czego nie robimy podczas trwania spektaklu?
Co możemy robić w takich miejscach?
Dlaczego tak ważne jest, aby przestrzegać zasad kultury podczas oglądania spektaklu? (szanujemy aktora i siebie nawzajem)
Smerfne liczenie
Uwag leci wrona
Dziecko ma pudełko z kilkoma przedmiotami. Rodzic staje się wroną. Wrona chodzi wokół dzieci, mówiąc wierszyk: „Chodzi sobie wrona, wrona bez ogona bystrym okiem zerka, co zabrać z pudełka” . Dziecko zasłania oczy, wrona zabiera przedmiot lub kilka przedmiotów z pudełka : Powiedz teraz powiedz mi, ile rzeczy zabrała wrona Ci?”. Dziecko liczy przedmioty stara się powiedzieć ile przedmiotów brakuje i jakich.
Firankowa chusta matematyczna
Rodzina stoi w kręgu, trzymają firankę przypominającą chustę Klanza. Na firankę wrzucamy miękkie przedmioty piłeczki, misie itd. i liczymy przedmioty, które są na chuście. Zadaniem rodziny jest jednocześnie trzymając chustę tak nią ruszać, aby wyrzucić z chusty przedmioty np. umawiamy się z dziećmi, że ma pozostać na chuście np. 5 przedmiotów.
Odliczanie 1, 2, 3
Przebieg: Dobieramy się w pary. Liczymy do 3 naprzemiennie, raz jedna osoba raz druga. Następnie zamiast wypowiadania liczb, wprowadzamy gesty kolejno je wykonujemy:
1 –klaśnięcie
2 –podskok
3 -skłon
Na końcu liczymy „gestami” bez używania słów.
Liczcie i bawcie się dobrze. Pozdrawiam Miś Zyś