Tematyka tygodnia:
W świecie filmu i teatru
Dziecko:
-
uczestniczy w zabawach w formie opowieści ruchowych, wykorzystujących gest, mimikę, taniec, elementy pantomimy i dramy
-
podejmuje zabawy tematyczne zainspirowane obejrzanym przedstawieniem, filmem (bajką).
-
występuje w inscenizacjach i teatrzykach, przyjmując określone role
Witam Was w słoneczny poniedziałek!
Teraz troszkę poćwiczymy, do dzieła!
Opowieść ruchowa.
Ala miała wiele zabawek. Najbardziej lubiła małego pajacyka, który nawet lekko dotknięty zaczynał skakać (dzieci skaczą jak pajacyki). Pajacyk nie zawsze był wesoły, zdarzało się, że się zdenerwował (dziecko pokazuje maksymalnie ściągnięte usta), a potem na ogół był smutny (dziecko łączy wargi i opuszcza kąciki ust w dół) albo obrażony (dziecko wywija dolną wargę). Pewnego dnia Ala wzięła pajacyka do przedszkola. Gdy weszła do sali, pochyliła się nad Olą i pajacyk, który był w jej kieszonce, wypadł na podłogę (dziecko wykonuje ruchy pajacyka, leżąc na podłodze). Ala pobiegła z Olą do kącika lalek i nie zauważyła, że pajacyk wypadł jej z kieszonki. Inne zabawki zauważyły pajacyka i zaczęły się z nim bawić. Pajacyk naśladował ruchy lalki (dziecko chodzi nie zginając nóg w kolanach), podskakiwał jak piłeczka (dziecko skacze obunóż w miejscu), chodził jak miś (dziecko naśladuje ruchy dużego, ciężkiego niedźwiedzia). Nagle czyjeś ręce podniosły go do góry — to Ala! Pajacyk zaczął podskakiwać w jej rękach z radości (dziecko naśladuje skoki pajaca). A potem wdech noskiem i wydech buzią.
Postarajcie się powtarzać ćwiczenia kilka razy, powodzenia!