Witam Was Misie
Witajcie kochani
Na dzisiaj przygotowałam dla Was:
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Marsz dla wiosny.
Rodzic prezentuje wiersz i pyta dzieci:
- Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?
- W jaki sposób to robiły?
- Rodzic powtarza wiersz, a dziecko za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę także witać chciały.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nagle kogut ścieżką wąską
przybiegł za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale,
za to pieje doskonale!
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nawet kotka, choć ciut głucha,
też muzyków chce posłuchać.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Ćwiczenia oddechowe Gęsi puch. rodzic pokazuje gęsie pióra, którymi wypychano dawniej poduszki. Dzieci kładą je na wierzchu dłoni, wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami – starają się jak najdłużej utrzymać gęsie piórko w powietrzu.
Rozwiązywanie zagadek.
- Kolorowe ma piórka, woła: kukuryku i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
- Wieczorem odpoczywa w stajni, bo od wielu dni ciężko pracuje na swojej wsi. (koń)
- Mieszka w chlewiku i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
- Znosi jajka i, choć nie szczerozłote, to właśnie do niej idziesz, gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
- To od niej mamy mleko, i choć do pięknej jej daleko, to nie tylko liczne łaty to sprawiają, że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
A na koniec dzisiejszych zabaw obejrzyjcie filmik, wymieńcie – jakie produkty, otrzymujemy dzięki zwierzętom, wykonajcie zadania
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4
Miłej zabawy:)