Wiosna, wiosenka …
Witajcie kochane Misiaczki!
Pobawimy się dzisiaj przy naszej piosence :
Posłuchajcie piosenki, a następnie spróbujcie słuchając wykonywać skazane przez rodzica ruchy.
Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „W naszym ogródeczku” – dziecko ilustruje ruchem treść piosenki
Piosenka: „ W naszym ogródeczku”
W naszym ogródeczku zrobimy porządki }3razy
Wygrabimy ścieżki przekopiemy grządki,
W naszym ogródeczku dz. rysują rękoma koła przed sobą
zrobimy porządki dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką
Wygrabimy ścieżki dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki dz. naśladują kopanie łopatą
Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy
Potem w miękką ziemię dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka
Będą się wygrzewać dz. „wkręcają żaróweczki”
na wiosennym słonku
Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy
Spadnie ciepły deszczyk dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli
i wszystko odmieni opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.
W naszym ogródeczku dz. rysują rękoma koła przed sobą.
grządki zazieleni
Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy
Wiosna i pan ogrodnik sł. Urszula Piotrowska muz. Magdalena Melincka –Sypko
Do pana ogrodnika śle Wiosna wiadomość,
że czeka dziś w ogrodzie, bo pragnie mu pomóc
Narzędzia ogrodnicze
wskakują na grządki
przespały całą zimę,
czas zacząć porządki.
I na rozkaz ogrodnika kopią szpadle i motyczki,
grabki grabią, wygrabiają liście, trawy i kamyczki.
I sekator się uwija, tu wyrówna, a tam przytnie,
więc kosiarka powarkuje: jak pracować to ambitnie.
Po ścieżkach biega wiosna, a za nią ogrodnik
Co zasiać i posadzić, chcą razem uzgodnić
A słonko na nich z góry spogląda przyjaźnie
poświecę dzisiaj długo, to będzie wam raźniej
I na rozkaz ogrodnika..
Rozmowa kierowana :
Co Wiosna z panem ogrodnikiem robili w ogródku?
Jakich narzędzi ogrodniczych używali?
Do czego używamy grabi, konewki ?
Co Wiosna i pan ogrodnik razem uzgadniali ?
Wiosenny kwiatek – ilustrowanie ruchem treści wiersza Krzysztofa Sąsiadka „Wiosenny kwiatek”
Kilka nasion tu posiałem -na zamkniętą dłoń druga ręka imituje posypywanie
konewką je podlałem -ręką imitujemy polewanie z konewki
A słoneczko je ogrzało, -głaszczemy zamkniętą dłoń
Trochę deszczu popadało -opuszkami uderzamy zamkniętą dłoń
Wyrosły piękne kwiaty, -po kolei otwieramy palce
dla mamy, i dla taty. -możemy imitować wąchanie kwiatków
Wiedz, że chwila to radosna ,Do ogrodu przyszła wiosna!
A jak tam wasza hodowla cebulki?
Miłej zabawy!