Wiosenne prace w ogrodzie.
Dzień dobry Smerfy
Mam nadzieję, że miło spędziliście te Święta, jedliście pyszne wielkanocne przysmaki i świetnie bawiliście się w lany poniedziałek.
Zaczynamy. Zaproście mamę, tatę lub rodzeństwo do wspólnych ćwiczeń:
- Wirujący bączek – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
- Chowamy się – w siadzie, przyciąga kolana do głowy, chowa głowę; rozprostowuje się do pozycji leżącej.
- Gorąca podłoga – biega z wysokim unoszeniem kolan.
- Na szczudłach – chodzi na sztywnych nogach.
- Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę.
- Przez tunel – do tego ćwiczenia potrzebny jest partner pierwsza osoba ustawia się w rozkroku, tworzy tunel między nogami. Dziecko przemieszcza się na czworakach pomiędzy nogami, do przodu, i staje jako pierwsze, następnie robi to druga osoba itd.
- Przekładamy naleśnik – (podobnie jak w pierwszym ćwiczeniu potrzebny jest partner) dziecko w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; partner próbuje przewrócić je na drugą stronę; potem zamieniają się miejscami.
- Wstajemy razem – (j. w.) dziecko siedzi tyłem do partnera, złączone plecami; próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie. Jeśli dziecko nie ma z kim ćwiczyć, namiastką tego ćwiczenia będzie oparcie się plecami o szafę i próba wstawania bez odrywania pleców od szafy.
Posłuchajcie wiersza „W naszym ogródeczku” H. Zdzitowieckiej:
W naszym ogródeczku
zrobimy porządki:
zagrabimy ścieżki,
przekopiemy grządki!
Na grządkach wyrośnie:
fasolka, marchewka,
sałata i groszek,
czerwona rzodkiewka.
W naszym ogródeczku –
posiejemy kwiatki-
będą nam pachniały
fiołki i bratki
nasturcje, goździki,
nagietki i groszek,
i ta biała lilia,
co tak żółci nosek.
Zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania:
Co zrobimy w ogródku?
Co będzie nam potrzebne do kopania, a co do grabienia?
Jakie warzywa i kwiaty wyrosną w ogródku?
Brawo!!! Myślę, że poprawnie odpowiedzieliście na wszystkie pytania.
Zobaczcie, jakie narzędzia są potrzebne do wiosennych prac w ogrodzie:
Podzielcie nazwy narzędzi na głoski i ułóżcie z trzema wybranymi nazwami zdania (przynajmniej trzy).
Zobaczcie jak pięknie wygląda wiosna w ogrodzie, czy rozpoznajecie niektóre kwiaty? Nazwijcie je, a może ktoś dorosły pomoże Wam w tym zadaniu?
https://www.youtube.com/watch?v=VEbBXOwQtLw
(Kwiaty w filmie w kolejności: krokusy, przebiśniegi, krokusy żółte, kosaćce – irysy, krokusy fioletowe, prawdopodobnie puszkinia cebulicowata (białe kwiaty), szafirek (kwiaty niebieskie), żonkil (żółte), narcyz (biały z żółto ciemno pomarańczowym rozetowym środkiem), tulipan (biały, żółty), narcyzy i tulipany, prawdopodobnie macierzanka biała, magnolia (różowa), berberys (drobne kwiaty na gałązce), niezapominajka, skalnica arendsa, lilak – bez (biały i fioletowy), czereśnia (kwiaty białe na gałęziach).
Podpisz po śladzie i pokoloruj kwiaty