WIOSENNE PORZĄDKI W OGRÓDKU
Witajcie kochane Czarodzieje:)
Zaczynamy 🙂
- opowieść ruchowa ” Wiosenna pobudka”
dzieci kucają , lekko pochylają głowy i zamykają oczy, rodzic rozpoczyna opowiadanie: Jesteście pączkami wiosennych kwiatków, które są uśpione
porannym chłodem. Ale gdy poranne słońce dotyka swoimi promykami każdego kwiatu, wtedy budzą się, prostują i rosną – dzieci wstają, ręce mają opuszczone. Promienie słońca są coraz cieplejsze i weselsze, zapraszają kwiaty do zabawy – dzieci unoszą powoli ręce w górę i odchylają je lekko do tyłu –
rozchylają płatki do słońca, powoli obracają się w kole. Zmęczone zabawą, z nadejściem nocy, zamykają płatki i idą spać – dzieci opuszczają ręce, kucają i zamykają oczy
- ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej ” Dbamy o przyrodę”
rodzic prezentuje wiersz i pyta dzieci: W jaki sposób możemy dbać o przyrodę? Powtarza wiersz, a dzieci za nim fragment tekstu: Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni!
W parku kwitną na rabatkach
kwiatki kolorowe.
Pod drzewami, wzdłuż alejek,
stoją kosze nowe.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!
Dzięcioł puka w stare drzewo,
obserwując dzieci,
jak do kosza wyrzucają
po pikniku śmieci.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!
Jeżyk z liści się wygrzebał,
pyszczek swój zadziera.
Teraz patrzy, jak rodzina
jedzie na rowerach.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!
A w ogrodzie, obok parku,
słowik cudnie śpiewa.
To z radości – wzdłuż alei
ktoś posadził drzewa.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!
Nawet słonko, choć wysoko,
jakoś mocniej świeci
Lubi patrzeć się, jak dbają
o przyrodę dzieci!
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!
- zabawa ruchowa inspirowana treścią wiersza
rodzic jeszcze raz recytuje wiersz, a dzieci ilustrują ruchem każdą zwrotkę, według własnych pomysłów
- zabawa ” Poznajemy narzędzia ogrodnicze”
dzieci oglądają obrazki ( w link-u, str. 36)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_4_2/mobile/index.html#p=1
− na podstawie obrazka odpowiadają na pytanie: Co robi Olek z rodziną w ogrodzie babci i dziadka?, Nazywają przedstawione na nich sprzęty ogrodnicze
- zabawa dramowa ” Prace w ogrodzie”
dzieci naśladują czynności np.: kopanie grządek, podlewanie, grabienie, sianie, przycinanie gałązek, wysadzanie sadzonek na grządkę, wąchanie kwiatów itp.
- spacer w najbliższej okolicy
piękna pogoda, więc zapraszam na krótki spacer.
Obserwujcie co się zmieniło wiosną w przyrodzie oraz odnajdźcie jak największą liczbę koszy na śmieci i pojemników do segregowania odpadów
Po spacerze nie zapomnijcie umyć dokładnie rąk i porozmawiajcie z rodzicami na temat spaceru
Miłej zabawy:)