Na wiejskim podwórku
Witam Was drogie Czarodzieje!
Wiem, że przypomnieliście sobie już ,kto mieszka w wiejskiej zagrodzie. Posłuchajcie wierszyka i spróbujcie mówić głosem wskazanego zwierzątka:
„W zagrodzie Małgosi” – bajeczka ortofoniczna.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze; KOD, KO, DA
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: BE, BE, BE,
Koza muczy: ME, ME, ME,
Indor gulgocze: GU, GU, GU
Krowa ryczy: MU, MU, MU,
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
- Porozmawiajcie nt. usłyszanego utworu; przypomnijcie, jakie zwierzęta występowały w wierszyku?
- Jakie jeszcze inne zwierzęta znacie z wiejskiego podwórka?
- Co nam dają zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego? – zabawa dydaktyczna. Rodzic wymienia produkty takie jak: mleko, ser, jajka, wełna, szynka, piórko. Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie, od jakiego zwierzęcia pochodzi dany produkt.
Ćwiczenia dykcyjne, spróbujcie powtarzać: czarna krowa, w kropki bordo, gryzła trawę , kręcąc mordą. Powtarzamy: powoli, szybko, cicho, głośno.z odpoczniemy.
A teraz proponuję zabawę która nazywa się „Czarodziejskie piórko”. Będzie nam więc potrzebne do zabawy piórko. Usiądźcie wygodnie i zamknijcie oczy. Mama dotyka zaczarowanym piórkiem kolejno poszczególnych części ciała dziecka, a ono nie otwierając oczu, wskazuje palcem dotknięte miejsce.
Co to za zwierzę?
Mama wypowiada pierwszą sylabę nazwy zwierzęcia, dziecko próbuje odgadnąć , jakie zwierzę mama miała na myśli.
„Szukamy mamy”– rozkładamy na stole sylwety znanych dziecku zwierząt lub (wyszukujemy w książce) np., Koń, krowa, kura, pies itd. i łączymy lub wskazujemy jego dziecko.
Miłej zabawy!