Wędrówki Skrzata Borówki po ogrodzie.
Serdecznie Was witam Smerfy
Zapraszam Wszystkich na poranne ćwiczenia
Szukamy zielonego – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko biega w rytm muzyki lub rytmicznego klaskania Rodzica lub opiekuna. Na przerwę w muzyce (klaskaniu) odnajduje w pokoju przedmiot w kolorze żółtym i staje przy nim. Zabawę powtarzamy kilka razy. Za każdym razem dziecko wybiera inny przedmiot.
Malujemy tęczę – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dziecko stoi w lekkim rozkroku. Unosi do góry obie ręce i łączy dłonie, następnie przenosi ręce w prawą stronę, przechylając jednocześnie w tym samym kierunku tułów (nie odrywając nóg od podłogi). Rysuje tęczę – powoli przenosząc wyprostowane ręce nad głową w lewą stronę (zataczając łuk) z równoczesnym pochyleniem tułowia. Ćwiczenie powtarza kilka razy.
Skaczemy na skakance – zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku.
Dziecko spaceruje po pokoju w rytm muzyki lub klaskania Rodzica lub opiekuna. Na hasło: Skacz obunóż – naśladuje skakanie obunóż na skakance (nogi pozostają złączone). W dalszej części zabawy Rodzic zmienia polecenia, np.: Skacz na prawej nodze. Skacz na lewej nodze. Skacz krzyżykiem (dziecko krzyżuje nogi i skacze w miejscu).
Figurki – zabawa bieżna.
Dziecko biega w rytm muzyki. Podczas kolejnych przerw w muzyce zatrzymuje się chwilę stojąc w bezruchu.
Marsz po obwodzie koła – ćwiczenie uspokajające.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła na zmianę: na palcach i na piętach.
Posłuchajcie opowiadania
https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo
Odpowiedzcie na pytania:
– Kim jest Skrzat Borówka?
– Co robi Skrzat w domu?
– Kogo spotkał w ogrodzie?
– Co to jest ekosystem?
– Jakie zwierzęta zobaczył skrzat w ogrodzie?
– Jakie zwierzę wyprasza Skrzat Konewka z ogrodu?
– Jakie rośliny rosły w ogrodzie?
– Jaką roślinę w ogrodzie ma Skrzat Borówka?
Budka dla szpaków – wykonajcie ją wg instrukcji zawartej w powyższym filmie o Skrzacie Borówce.
Wykonane przez siebie prace przynieście do przedszkola po swoim powrocie. Zrobimy z nich piękną wystawę. Może będą takie, a może całkiem inne. Na pewno będą śliczne, bo zrobione przez Was.
„Kwiatki budzą się – kwiatki zasypiają” – zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała:
dziecko – kwiat przykuca na dywanie, z głową schowaną w ramionach.
Budzą go promienie wiosennego słońca (rodzic chodzi i dotyka dłonią główkę dziecka) i kropelki ciepłego deszczyku (rodzic zanurza opuszki palców w miseczce z wodą) i delikatnie dotyka nosa dziecka. Kwiatek powolutku budzi się, podnosi, wyciąga swoje listki i główkę kwiatową, obraca się dookoła własnej osi. Kiedy słońce zachodzi, kwiat powoli chowa swoją główkę, zwija listki – przykuca i zasypia.
Pamiętacie tulipany w ogrodzie Kasi? Dziś poznamy na przykładzie tulipana budowę kwiatu, który wyrasta z cebulki kwiatowej:
– Wymień wszystkie części tulipana i wskaż je na rysunku.
Zadanie o charakterze matematycznym
– Wykonaj wg polecenia Karty pracy „Olek i Ada” cz. IV s. 62
– Wykonaj pozostałe zadania na kserowanych kartach pracy otrzymanych z przedszkola.
Powodzenia