W ,,EKOLUDKACH” W GRUDNIU
Tematyka:
Czekamy na Mikołaja.
Muzyka jest wszędzie.
Nadchodzi zima.
Święta tuż, tuż.
Zbliża się Nowy Rok.
Cele ogólne:
Społeczny obszar rozwoju dziecka
- Nazywa i rozpoznaje wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi, np. szacunek do dzieci i dorosłych, życzliwość im okazywana – obowiązkowość, przyjaźń, radość.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- Eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoja wyobraźnie muzyczną, słuch, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ja ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku; śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru; aktywnie słucha muzyki; wykonuje lub rozpoznaje melodie, piosenki lub pieśni charakterystyczne dla uroczystości lub potrzebne do ich organizacji, np. Spotkanie przy choince i inne.
- Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
Dziecko:
- Mówi z szacunkiem o członkach swojej rodziny.
- Zawiązuje przyjaźnie w grupie rówieśniczej.
- Stara się sumiennie wykonywać powierzone mu obowiązki: sprząta po skończonej zabawie, pracy, pełni rolę dyżurnego podczas posiłków, w łazience, pamięta o przekazywaniu informacji opiekunom.
- Bierze udział w uroczystościach, imprezach okolicznościowych, czy też innych różnorodnych formach koncertowania w zależności od własnych możliwości.
- Dowolnie interpretuje muzykę ruchem
- Potrafi grać na wybranym instrumencie perkusyjnym.
- Uczestniczy w okolicznościowych występach tanecznych
- Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku (zima – śnieg, mróz, szadź, szron)
- Poznaje istotę zjawisk atmosferycznych poprzez eksperymentowanie (skraplanie, zamarzanie wody)