SMERFY, EKOLUDKI
Temat: Me and my family. It’s my brother.
Cele lekcji:
- utrwalamy słownictwo z historyjki
- rozwijamy rozumienie ze słuchu
- nazywamy członków rodziny
- odgrywamy historyjkę
- Wyciągamy mini-karty obrazkowe i powtarzamy nazwy członków rodziny.
- Przyglądamy się obrazkom z zadania pierwszego str. 68, i próbujemy odgadnąć, który z członków rodziny Jacka ukrywa się na każdym z nich. Następnie łączymy zdjęcia twarzy członków jego rodziny z odpowiednimi miejscami. Możemy sprawdzić odpowiedzi, słuchając nagrania historyjki: https://www.youtube.com/watch?v=Awzfk0FtSmM&list=PLUmCByPN32-SXQH5bfO0Ngq6iK4Q6jP4q&index=5
- Przyglądamy się scenie w sypialni(zadanie 3 strona 69). Wskazujemy ukryte postacie, wcielamy się w rolę Jacka i mówimy kim są. Wypowiadamy pełne zdania, np. It’s my mum.
- Ramka już gotowa, brakuje tylko portretu rodziny. Rysujemy członków naszej prawdziwej lub wymyślonej rodziny i przedstawiamy ich, mówiąc, np. It’s my mum Hela.(zadanie 4 strona 69)