POWROTY PTAKÓW
Witam Kochane Czarodzieje:) .
Chociaż mamy wiosnę, to za oknem śnieg, dlatego na początek proponuje przysłowie:
” W marcu jak w garncu” – pamiętacie , że miesiąc marzec lubi nam robić takie psikusy, że raz słońce, raz deszcz, a raz śnieg
- rytmiczne wypowiadanie przysłowia ” W marcu jak w garncu”– pamiętacie?
Możecie rytmicznie dzieląc na sylaby wyklaskiwać, wystukiwać, tupać, podskakiwać, a nawet grać na instrumentach zrobionych z urządzeń kuchennych: metalowych lub drewnianych łyżek, z garnków itp. tekst przysłowia
- ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
A teraz poćwiczymy troszkę buzię, żeby ładnie i wyraźnie mówić.
Będzie nam potrzebne lusterko . Ćwiczenia powtarzamy kilkakrotnie, patrzymy na siebie w lusterku( dzieci mogą najpierw patrzeć na rodziców jak wykonują to ćwiczenie, następnie spoglądają w lusterko i wykonują ćwiczenia, rodzice kontrolują poprawność wykonanego ćwiczenia)
Fruwający ptak – dotykamy czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.
Dziobek ptaka – wypychamy wargi do przodu i, na zmianę, zamykając je i otwierając.
Wysiadywanie jaj – przyklejamy język za górnymi zębami, nie ruszamy nim przez 30 sekund.
Budujemy gniazdko – przesuwamy język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe tzn. przyklejamy język przy górnych dziąsłach.
Dzięcioł – czubkiem języka uderzamy za górnymi zębami.
- zabawa utrwalająca nazwy ptaków „Jaki to ptak?”
( przypomnijcie sobie wspólnie z rodzicami – jakie ptaki powracają do nas na wiosnę, potrzebne będą zdjęcia ptaków: bocian, jaskółka, skowronek, słowik, szpak, czajka, jerzyk- znajdziecie na internecie. Następnie rodzice mówią wierszyk B. Szelągowskiej).
Ty teraz powiedz jaki to ptak macha skrzydłami i robi tak:
(możecie się zamieniać, dzieci powtarzają słowa wierszyka, naśladują ptaka, rodzice odgadują)
- ćwiczenia słownikowe” Lubię ptaki bo…”
( do zabawy możecie użyć piłkę)
Piłkę turlamy do dziecka, mówiąc część zdania Lubię ptaki bo.., dziecko kończy zdanie własnymi słowami, później zamieniamy się rolami)
- zabawa przy piosence „Maszeruje wiosna”
dzieci śpiewają piosenkę, naśladując słowa piosenki ruchem
- ćwiczenia w kartach pracy
w link-u poniżej macie ćwiczenie, otwórzcie na str. 25, wykonajcie je wspólnie z rodzicami
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_4_2/mobile/index.html#p=1
– obejrzyj obrazek w pętli, wyszukaj wśród obrazków te, które są identyczne, pokażcie paluszkiem
– naśladujcie miny i ruchy żab
-nazwijcie emocje( wesoły, wystraszony, smutny, zły) jakie one przedstawiają
- zabawa konstrukcyjna ” Budki lęgowe dla ptaków”
rodzice wyjaśnijcie po co ludzie zakładają budki lęgowe dla ptaków, można pokazać zdjęcia. Dzieci budują budki dla ptaków z klocków.
Miłej zabawy:) do zobaczenia!