Przejdźcie do pokoju w którym będziecie mieli miejsce do ćwiczeń porannych. Proszę Rodziców lub opiekunów o przygotowanie dowolniej wesołej muzyki oraz utworu „Walc kwiatów” Piotra Czajkowskiego oraz piórka lub kawałka cieniutkiej serwetki. Każde z proponowanych ćwiczeń proszę powtórzyć przynajmniej dwa razy.
1. „Powitanie ciała” – zatańcz w rytm muzyki. Do ruchu włącza się całe ciało. Kolejno tańczą: ręce, głowa, ramiona, tułów, całe ciało. Gdy muzyka ucichnie, np.: czoło „wita się” z kolanem, nos „wita się” z piętą itp.
2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Kwiaty rosną” (do tego ćwiczenia proszę o włączenie utworu Piotra Czajkowskiego „Walc kwiatów” – usiądź przysiadzie podpartym – „kwiaty zwiędły,” powoli wstawaj przy muzyce, aż będziesz wyprostowany i staniesz na palcach – „kwiaty rosną po deszczu”.
3. Ćwiczenia oddechowe „Piórka” – dmuchaj na piórko, tak aby jak najdłużej utrzymywało się w powietrzu.
4. Ćwiczenia z elementami równowagi „Bocian” – wyobraź sobie, że jesteś „bocianem” biegaj po pokoju, z rozłożonymi rękami – „skrzydłami”. Na sygnał rodzica lub innego opiekuna lądują i stają na jednej nodze.
5. Zabawa z elementami biegu „Koniki” – a teraz wyobraź sobie, że stałeś się konikiem na dany przez rodzica lub innego opiekuna sygnał biegaj, na kolejny sygnał maszeruj w różnych kierunkach.
Usiądźcie wygodnie, przy biurku lub stole. Wyłączcie telewizor lub inne urządzenia, które mogłyby Wam przeszkadzać w skupieniu się nad wykonywaniem poniższych zadań. Zaczynamy.
W tym tygodniu porozmawiamy o nadchodzących świętach. Czy wiecie co to za święta? Rozwiążcie zagadkę:
Święta! Święta nadeszły!
Wstawajmy! Już rano!
Podzielimy się jajeczkiem,
bo dziś przecież … /Wielkanoc/
Święta Wielkanocne to najstarsze i najważniejsze święto chrześcijańskie obchodzone jest na pamiątkę zmartwychwstania Chrystusa. Z tym świętem wiązanych jest wiele symboli. Zobaczcie jakie to symbole, posłuchajcie uważnie:
Odpowiedzcie na pytania:
Jakie symbole Świąt Wielkanocnych przedstawione zostały w filmie?
Symbolem czego jest baranek?
Co symbolizują jajka?
Czego symbolem jest sól, pieprz, chrzan, kiełbasa i babka?
Dlaczego zajączek i kurczątko pojawia się na wielkanocnym stole?
Karty pracy „Olek i Ada” cz.4 s. 64 i 67
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami na kartach pracy.
(Karty pracy dzieci można odebrać w przedszkolu do godz. 16.00
lub odszukać na stronie www.mac.pl/publikacje)
Zadanie o charakterze matematycznym (Karta pracy z kwiatkami,
którą dzieci otrzymały w piątek)
Podpisz cyfrą w okienku ile jest kwiatów lub narysuj w pętlach tyle kwiatów,
ile wskazuje cyfra albo dopełnij kwiaty do ilości określonej cyfrą.
Wstaw odpowiedni znak między cyframi określając, która z nich jest większa.