MISIE, SMERFY, CZARODZIEJE Body parts in action- części ciała w akcji. Część 2
Nowe słownictwo: clap- klaszcz, pat- klepnij, stomp- tup, blink- mrugaj, wiggle- ruszaj się
Słownictwo powtarzane: head- głowa, arms/shoulders- ramiona, legs-nogi, rub-trzeć,pocierać, knees- kolana, toes- paluszki u stóp, lips- usta, neck- szyja
-
Drukujemy karty ze słownictwem: https://esl-kids.com/pdf/bodyparts/small-bodyparts3-words.pdf. Potrzebne nam będą w dwóch egzemplarzach, aby stworzyć i zagrać w grę memory.
-
Teraz pora trochę pośmiac się wspólnie. Gra przypomina troche grę w kalambury. Jedna osoba, w naszym przypadku zaczyna rodzic, wychodzi na środek i pokazuje jakąś cześć ciała. Mowiąc ją poprawnie lub nie. Zadaniem dziecka jest odgadniecie czy rodzic mówi prawdę czy te się,,pomylił”. Tu zawsze jest dużo śmiechu. W tej grze możemy wykorzystać czerwoną i zielona, malutka karteczkę. W momencie gdy pada poprawna odpowiedź podnosimy zieloną, gdy pada zła odpowiedź podnosimy czerwoną.
-
Czas się wspólnie poruszać. Śpiewamy piosenkę oraz naśladujemy gesty zgodnie ze słowami piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE
,,The clap song”
clap, clap, clap your hands(klaszczemy w dłonie)
pat, pat, pat your knees(klepiemy kolana)
stomp, stomp, stomp your feet(tupiemy nogami)
blink, blink, blink your eyes(mrugamy oczami)
wiggle, wiggle, wiggle your ears(staramy się poruszyć uszkami)
clap, clap, clap your hands(klaszczemy w dłonie)
-
Powtarzamy słowa razem z nagraniem: https://www.youtube.com/watch?v=9tAY5kHRWsg
-
Na koniec jeszcze raz wracamy do naszych kart wyrazowych. Zabawa poega na rozłożeniu wszystkich kart np. na stole a następnie schowaniu jednej karty. Rodzic pyta: What’s missing?- Czego brakuje?, a dziecko odgaduje co znikneło.