MISIE, KRASNALE, CZARODZIEJE
„My body- part two. Utrwalamy nazwy części ciała- część druga”
słownictwo powtarzane: face(twarz), eye(oko), nose(nos), mouth(usta), tongue(język), touch your nose, ears…! etc.(dotknij swojego nosa, uszu…! itd.
- Rodzic wita się z dzieckiem: „Good morning”, dziecko odpowiada ”Good morning”.
Podróż do Wielkiej Brytanii – Lot do Londynu – ilustracja ruchowa lotu samolotu (start z przysiadu, zapięcie pasów (skrzyżowanie rąk ) lot – bieg z wyciągniętymi w bok ramionami, spoglądanie przez okna samolotu – na lewo, na prawo – lądowanie – przysiad itp.).
Dziecko i rodzic wstają i robią koło. Utrwalenie poleceń: Stand up, let’s make a circle.
Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down. - Prosimy dziecko, aby podniosło swoje rysunki z poprzedniej lekcji do góry. Rodzic wydaje polecenia w języku angielskim tak, aby dziecko wskazało np. nosek czy oko misia. Po zakończeniu ćwiczenia rodzic chwali dziecko.
-
Zabawa po okręgu ze śpiewem ( na melodię „Panie Janie”).
Walking walking. Walking walking. Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.Jeśli mamy w domu więcej domowników lub dzieci to możemy zaproponować zabawę. Dzieci, ustawione jedno za drugim, maszerują, skaczą i biegają w kółku zgodnie z treścią piosenki.
-
Powtarzamy piosenkę z poprzednich zajęć. Rodzic włącza nagranie z piosenką Touch your…! Dzieci słuchają i wskazują części twarzy o których mowa w piosence. https://www.youtube.com/watch?v=LoSu4FwFMwU
Touch your head- dotknij głowy
Touch your nose- dotknij nosa
clap your hands- klaszcz w dłonie
touch your toes- dotknij paluszków u stóp
sit down- siadaj
stand up- wstań
everybody turn around- wszyscy się kręcimy
put your hands up and put your hands down- ręce w górę i ręce w doł
-
Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
Good-bye, good-bye,
have a nice day,
good-bye, good-bye,
come again to play!
Ilustracja ruchowa „Lotu do Polski”.