MISIE CZARODZIEJE SMERFY Toys part I
Toys- Part I
Nowe słownictwo: toys- zabawki, tractor- traktor, teddy- miś, car- auto, doll- lalka, puzzle- puzzle, robot- robot, ball- piłka, what’s in the box?- co jest w pudełku?
- Video
Naszą zabawę zaczynamy od oglądania krótkiego filmiku z British Council o Timmym.
Po obejżeniu pytamy dziecko, Jaką zabawkę miał Timmy?- Tu odpowiedź powinna paść tractor.
- Toys
Za pomocą obrazków powtarzamy razem z dzieckiem nowe słówka. Na początek przygotujmy karty prezentacyjne- flashcards, są one naszym podstawowym narzędziem wprowadzającym nowe słownictwo. Gotowe flashcards można kupić w księgarniach albo wydrukować ze strony: www.englishtips.org, www.kizclub.pl, można też użyć wyszukiwarki google oraz pobrać z linków przesyłanych przez nauczyciela:https://www.teatimemonkeys.com/toys-flashcards/Karty drukujemy po dwa egzemplarze. Zaczynamy od powtarzania razem z dzieckiem nowego słownictwa, pokazujemy kartę pojedyńczo a następnie pozwalamy dziecku powtórzyć.
- Memory
Znamy już grę w memory. Rozkładamy na stole karty z obrazkami(toys- zabawki, tractor- traktor, teddy- miś, car- auto, doll- lalka, puzzle- puzzle, robot- robot, ball- piłka) i szukamy par, gramy na zmianę raz rodzic raz dziecko.
-
Magic box
Jeśli mamy taką możliwość szykujemy pudełko z wyciętą dziurą na rękę. Do środka wkładamy zabawki takie, których się uczymy. Dzieci uwielbiają, gdy mogą czegoś dotknąć, czy coś obrocić a następnie podzielić się swoimi spostrzeżeniami z rodzicami. Pytamy What’s in the box?- co jest w pudełku, dziecko stara się odpowiedziec w języku angielskim
-
Sing a song
Na koniec pozwalamy wykazać się naszym szkrabom i razem z nimi śpiewamy piosenkę o zabawkach. Do wyboru są dwie, sami zdecydujmy która lepsza, https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI