MISIE, CZARODZIEJE, SMERFY: ,,The kite song- colours”- Piosenka o latawcu, powtarzamy słownictwo i liczby.
,,The kite song colours”- Piosenka o latawcu, powtarzamy słownictwo i liczby.
Słownictwo nowe: I’ve got…- Ja mam…, Fly kite- leć latawcu, fly in the sky- leć po niebie, orange(pomarańczowy), brown(brazowy), black(czarny)
Słownictwo powtarzane: kolory w języku angielskim: red, blue, yellow, pink, green, purple; liczebniki w języku angielskim od 1–7 (one, two, three, four, five, six, seven)
- Na początek szykujemy materiałowy worek. Wkładamy do niego wykonane na poprzednich zajęciach papierowe kwiaty. Zadaniem dziecka jest wyciągnac z materiałowego worka jeden papierowy kwiatek. Pytamy What colour is it?-Jakiego koloru jest ten kwiatek? Dziecko jeśli poda nazwę po polsku to rodzic podaje głosno nazwę po angielsku It’s red- To jest czerwony itd. W ten sposób wyciagamy wszystkie kwiaty z worka po kolei powtarzając nazwy i na koniec liczymy wszystkie kwiaty w języku angielskim. Dodajemy trzy kolejne kwiaty w nietypowych kolorach: orange(pomarańczowy), brown(brazowy), black(czarny).
-
Rodzic rozkłada kwiaty w róznych miejscach na podłodze i wyjaśnia dziecku/dzieciom, aby te wyobraziły sobie, że są motylkami i fruwają po łące pełnej kolorowych kwiatów. Ich zadaniem będzie znalezienie kwiatu w kolorze, który rodzic wymieni po angielsku. Zaznaczamy, że nie należy podnosić kwiatka, gdy się go znajdzie, ale trzeba stanać obok niego. Gdy zostaje znaleziony odpowiedni kwiatek rodzic i dziecko staja obok niego i jeszcze raz mówią jego kolor po angielsku. Po odnalezieniu wszystkich kolorów rodzic prosi by usiąśc na podłodze. Razem wspólnie powtarzamy nazwy kolorow wszystkich kwiatów.
-
Wyjaśniamy dziecku/dzieciom, że mamy jeszcze jedno ważne zadanie, mianowicie posłuchamy piosenki, w której będą wymienione różne kolory w języku angielskim. Zadaniem dzieci jest powiedzieć, czy słyszały w piosence jakiś kolor z tych, które się dziś nauczyły. Właczamy piosenkę ,,The kite song- colours”
I’ve got a new kite;(mam nowy latawiec)
it’s pink and blue,(jest rożowy i niebieski)
It’s green, red and yellow and purple, too. (jest zielony, czerwony i żólty i fioletowy, też)
Fly kite; fly up in the sky, (leć latawcu, leć po niebie)
Fly kite, fly up in the sky.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=X1Uyzw6wuyU
-
Po wysłuchaniu piosenki i zaśpiewaniu jej razem z dzieckiem, pytamy jakie znamy jeszcze kolory. Zachęcamy dziecko, aby namalowało z nami tęczę. Powtarzamy nazwy kolorów oraz liczymy ile ich mamy powtarzając cyfry.
-
Na koniec śpiewamy wspólnie piosenkę o kolorach: https://www.youtube.com/watch?v=SLZcWGQQsmg